شهید سلیمانی بر فطرت انسان‌ها اثر گذار بود معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص عواملی که بدرقه و تشییع تاریخی را راقم زد، گفت: برخی از رفتار‌ها بر فطرت انسان‌ها اثر می‌گذارد. هر انسانی که در هر نقطه زمین اقدام خوبی را انجام دهد، همه مردم جهان به اتفاق از آن به عنوان کار خوب یاد می‌کنند به این دلیل که فطرت انسان‌ها براساس ارزش‌ها الهی آفریده شده است. وی افزود: ظلم سیتزی برای همه خوب است. دفاع از مظلوم، مبارزه با اشغال گری، حق طلبی و مبارزه با تروریسم، یک ارزش برای همه مردم جهان است و این مسائلی است که تنها در جغرافیای ایران قابل تعریف نیست. اکبری تصریح کرد: جمعیتی که با حضور بی سابقه تاریخی شهید را در تهران و دیگر شهر‌ها بدرقه کرد، به همان میزان در سایر کشور‌های جهان شاهد بودیم. در عراق، هند، سوریه، یمن، کشور‌های اروپایی و حتی آمریکایی شاهد حضور مردم به منظور محکوم کردن این اقدام تروریستی بودیم. کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه شهید توانسته بود با فطرت انسان‌ها ارتباط برقرار کند، گفت: شهید سلیمانی یک ارزش را در جهان نهادینه کرد و یک اقتدار را در سایه آن به نمایش گذاشت به همین دلیل مردم نیز در واکنشی فطری به صحنه آمدند و نسبت به دشمن اعلام انزجار و به شهید اعلام وفاداری کردند. این تشییع یک حادثه بی بدیل بود که در تاریخ نظیر نداشت به طوری که در عمق تاریخ نسبت به اسطوره‌های جهان اصلا قابل مقایسه نبود.
حسین اکبری
حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی تهران پرس با اشاره به اینکه شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک سرمایه برای جهانیان ماندگار شد، گفت: سردار سلیمانی را می‌توان فراتر از سرمایه ملی دید و تحلیل کرد.

وی افزود: سرمایه ملی اصولا در جغرافیای یک کشور قابل تعریف است، اما کسی که در حوزه جهانی اثر گذار بوده، سرمایه فرا ملی و جهانی است.

اکبری ادامه داد: با وجود اینکه شهید سلیمانی در دفاع مقدس و در جریان مبارزه با اشرار نقش ملی داشته است، اما واقعیت این است که مبارزات شهید سلیمانی در جبهه مقاومت کاملا معطوف به حوزه فراملی است. ایشان شخصیت بین‌المللی است که رهبر معظم انقلاب نیز از ایشان به عنوان شید الشهدای مقاومت یاد کرد.

شهید سلیمانی بر فطرت انسان‌ها اثر گذار بود

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص عواملی که بدرقه و تشییع تاریخی را راقم زد، گفت: برخی از رفتار‌ها بر فطرت انسان‌ها اثر می‌گذارد. هر انسانی که در هر نقطه زمین اقدام خوبی را انجام دهد، همه مردم جهان به اتفاق از آن به عنوان کار خوب یاد می‌کنند به این دلیل که فطرت انسان‌ها براساس ارزش‌ها الهی آفریده شده است.

وی افزود: ظلم سیتزی برای همه خوب است. دفاع از مظلوم، مبارزه با اشغال گری، حق طلبی و مبارزه با تروریسم، یک ارزش برای همه مردم جهان است و این مسائلی است که تنها در جغرافیای ایران قابل تعریف نیست.

اکبری تصریح کرد: جمعیتی که با حضور بی سابقه تاریخی شهید را در تهران و دیگر شهر‌ها بدرقه کرد، به همان میزان در سایر کشور‌های جهان شاهد بودیم. در عراق، هند، سوریه، یمن، کشور‌های اروپایی و حتی آمریکایی شاهد حضور مردم به منظور محکوم کردن این اقدام تروریستی بودیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه شهید توانسته بود با فطرت انسان‌ها ارتباط برقرار کند، گفت: شهید سلیمانی یک ارزش را در جهان نهادینه کرد و یک اقتدار را در سایه آن به نمایش گذاشت به همین دلیل مردم نیز در واکنشی فطری به صحنه آمدند و نسبت به دشمن اعلام انزجار و به شهید اعلام وفاداری کردند. این تشییع یک حادثه بی بدیل بود که در تاریخ نظیر نداشت به طوری که در عمق تاریخ نسبت به اسطوره‌های جهان اصلا قابل مقایسه نبود.


بدرقه شهید سلیمانی مصداق آیه تُعِزُّ مَن تَشاءُ بود


معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن برشمردن ویژگی‌های مدیریت و رفتار‌های شخصی شهید سلیمانی که منجر به ایجاد تحول فرهنگی در جهان شد و یک تشییع بی نظیر را رقم زد، گفت: یکی دلایل آن ایستادیگی شهید در برابر آمریکایی، به عنوان قلدر جهانی بود که حتی به مردم خود نیز ظلم میکند.


وی افزود: دومین مسئله مقابله با جریان داعش بود که در حال تهدید بشریت بود. با شجاعت، تدبیر و برنامه ریزی شهید سلیمانی بود که خلافت داعش با همه جنایت‌های آن برچیده شد و این اتفاق اندکی نبود. سومین مسئله هم اینکه شهید سلیمانی در حوزه مقاومت در همه زمینه‌ها حضور داشت و کمک کرد، هرجایی که ملت مظلوم ندای استمداد را سردادند شهید سلیمانی به آن‌ها کمک کرد و پیروز شد.


اکبری ادامه داد: نکته دیگری که اساس فعالیت شهید سلیمانی بود، عمل خالصانه برای خداوند بود. خداوند نیز این ارزش را برجسته کرد. بدرقه شهید سلیمانی مصداق آیه تُعِزُّ مَن تَشاءُ (هر کس را بخواهی، عزت می‌دهی) بود، وقتی انسانی برای خدا فداکاری میکند و صادقانه و خالصانه وارد می‌شود، خداوند نیز به آن‌ها عزت می‌دهد و او را برجسته میکند.

مقتدر در سیاست و مهربان در رفتار

وی در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر اینکه شهید سلیمانی در عین حال که قدرت‌مند و اهل اقتدار، تدبیر و شجاعت در حوزه سیاسی بود به لحاظ فردی انسانی بسیار عاطفی، با محبت، رئوف و مهربان بود که این دو ویژگی از انسان یک شخصیت متمایز می‌سازد. بسیاری از نظامی‌هایی که در دنیا شاهد هستیم به دلیل زیست در فضای عملیاتی و نظامی خشن می‌شوند، اما از ویژگی‌ها شهید سلیمانی این بود که در حوزه نظامی نیز برای خداوند کار میکرد و این رویکرد یک برد و تاثیر فرهنگی داشت. این رفتار از شهید سلیمانی هم بر انسان‌هایی که با آن‌ها رابطه فردی داشت، هم در سیاست گذاری‌ها و راهبرد‌ها و هم کشور‌هایی که در آن‌ها فعالیت میکرد، یک شخصیت ممتازی را ساخته بود.

سیلی موشکی، ابهت آمریکا را شکست

اکبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باره لزوم غلبه نرافزاری بر هیمنه پوچ اسکتبار نیز گفت: ابهت آمریکا پس از ضربه که در عین الاسد خورد، شکست. بسیاری نیز منتظر بودند که آمریکایی‌ها پاسخ دهند، اما این اقدام صورت نگرفت، زیرا آن‌ها پذیرفتند که پاسخ ندهند که اگر پاسخی می‌دادند ایران ضربات بیشتری به آن‌ها میزد و آن‌ها شکست میخورند. برای اینکه شکست نخورند تصمیم گرفتند که پاسخی ندهند.

وی افزود: در عرصه سخت افزاری آمریکایی‌ها سیلی را خوردند. در حوزه نرم افزاری نیز مسیر برای جوانان باز شده است که در عرصه نرم وارد عمل شوند. جوانان باید در این عرصه حاضر شوند و مسئله انتقام را تمام کنند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به ویژگی‌های حوزه نرم گفت: هر اقدام غیز سخت در حوزه نرم تعریف می‌شود. لازم است که هم در حوزه بازدارندگی افزایش قدرت پیدا کنیم و هم در ابعاد قدرت نرم رشد پیدا کنیم.

شکست نهایی آمریکا در حوزه قدرت نرم است

وی افزود: حوزه بازدارندگی معطوف به داخل و تواندمند سازی کشور است و حوزه نرام افزاری نیز بهره برداری از امکانات و تجهیزات این عرصه است که می‌توان آن را به عنوان یک فرهنگ، ارزش و باورد تبلیغ کرد. فعالیت در حوزه نرم یعنی اینکه هر کسی که در برابر ظالمی، چون آمریکا ایستادگی کند پیروز می‌شود. مانند حادثه عاشورا که برد حوزه نرم آن بسیار بیشتر از حوزه سخت آن است.

اکبری در پایان اظهارات خود گفت: اگر چه شما در حوزه سخت یک سیلی به دشمن زدید، اما در حوزه نرم می‌توانید دامنه آن را به مراتب گسترده‌تر کنید و در همه حوزه‌ها فعال شوید. افشاگری ماهیت آمریکا، آگاه سازی ملت‌ها دنیا و اقدامات قدرت نرم می‌تواند مصادیق حوزه نرم افزاری باشد. در واقع شکست نهایی آمریکا قدرت نرم است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۹۵۹
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha