۱۳۹۷۰۶۰۳۱۱۲۵۲۹۲۵۴۱۵۱۴۳۱۲۴
به گزارش خبرنگار تهران پرس  ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین و اصلی‌ترین مأموریت شبکه‌های برون‌مرزی در کشور گفت: هجمه رسانه‌ای دشمن هر روز و هر لحظه و با در نظر گرفتن موضوعاتی نظیر موضوعات سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی  چهره تازه‌ای  پیدا می‌کند و البته رسانه‌های غربی پرچم‌دار این هجمه‌ها به شمار می‌روند.

وی افزود: این رسانه‌ها در پی سیاست‌های حکمرانان‌شان همواره نقشه‌های تازه‌ای برای هجمه علیه ایران  می‌کشند. این رسانه‌ها گاه به دنبال دخالت در مسائل ایراناند و گاه می‌کوشند دستاوردهای نظام را کوچک جلوه دهند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه رسانه‌های مستکبر همواره در تلاشند تا روابط مردم و حاکمیت را سیاه نشان دهند، تأکید کرد: ضرورت دارد ما در این شرایط استراتژی خودمان را داشته و پاسخگوی یاوه‌گویی‌های دشمنان باشیم.

ابوترابی با بیان اینکه فسلفه انقلاب سلامی ایران با ارزش انسانی گره خورده است، بیان کرد: از این رو حفظ این آرمان‌ها مهم و ضروری است چرا که رسانه‌های بیگانه  همواره در تلاشند فلسفه انقلاب اسلامی را کوچک جلوه دهند و با دروغ پراکنی سیمای اسلام را مخدوش کنند که البته هیچ وقت به آن دست پیدا نخواهند کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با اشاره به پروژه اسلام هراسی غرب تأکید کرد: نه تنها این مسئله عینیت پیدا نکرد که باعث بی آبرویی آنها شد البته این رسانه ها بیکار ننشسته و در ادامه پروژه ایران هراسی را هم کلید زدند و اما دست آخر آنجا هم چیزی عایدشان نشد.

این نماینده مجلس با اشاره به فلسفه تشکیل شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما همچون پرس تی وی، العالمف الکوثر، سحر و ... گفت: این شبکه‌ها اهداف زیادی را دنبال می‌کنند و مهمترین آن‌ها پاسخ به یاوه‌گویی دستگاه تبلیغاتی دشمن است. این شبکه‌ها همیشه و همواره باید آماده بوده و با تولید محتوای مناسب مانع از دروغ پراکنی علیه انقلاب و کشور شوند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس یازدهم  با بیان اینکه شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملّی باید پاسخگوی جوّ رسانه‌ای که علیه ایران در دنیا شکل می‌گیرد، باشند بیان کرد: دشمنان و استکبار رسانه‌ای غرب همواره در تلاشند تا اطلاعات غلطی درباره ماهیت جمهوری اسلامی ایران به دنیا مخابره کنند و طوری وانمود کنند که ایران محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست لذا از این حیث شبکه‌های برون‌مرزی مأموریت دارند تا این اطلاعات غلط را تصحیح کرده وافکار عمومی را به مسیر درست سوق دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به جنگ نرم و روزافزون دشمنان علیه کشور و هجمه‌ رسانه‌ای شکل گرفته چرا باید از شبکه‌های برون‌مرزی ایران حمایت کرد؟ گفت: به واقع ما نباید جبهه رسانه‌ای و سنگر خودمان را خالی نگه داریم و اجازه نفوذ به دشمن بدهیم آن هم در شرایطی که دشمن هر روز برنامه و تاکتیک جدید به خود گرفته و با هر دسیسه‌ای وارد این میدان می‌شود. بنابراین اصل حمایت از شبکههای برون‌مرزی،محتوایی دفاعی داشته و تا زمانی که دشمن بر طبل این جنگ می‌زند ما هم باید با دسیسه دشمن مقابله کنیم.

ابوترابی با بیان اینکه شبکه‌های برون‌مرزی باید از بعد تجهیزات و فناوری‌های روز تقویت شوند تا بتوانند صدای خود را به دورترین نقاط دنیا برساند. تأکید کرد: ما نمی‌توانیم متذکر وجود جنگ رسانه‌ای دشمن علیه خودمان شویم، اما ملزومات و امکانات دفاع در مقابل این جنگ را فراهم نکنیم. بنابراین پرداختن به شبکه‌های برون‌مرزی ایران مبحثی ملی است و حل مشکلات پیش رو هم عزم ملی طلب می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر اهمیت لازم را به شبکههای برون‌مرزی ندهیم خطرات زیادی متوجه کشور خواهد شد، اضافه کرد: شبکه‌های برون‌مرزی نباید دغدغه بودجه داشته باشند چرا که این شبکه‌ها یک تنه در مقابل موشک‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده‌اند و وظایفی خطیری بر گردن دارند بنابراین تقویت بودجه شبکه‌های برون‌مرزی با وجود جنگ تمام عیار رسانه‌های غربی امری اجتناب‌ناپذیر است که باید مدنظر مسئولین قرار گیرد.

ابوترابی با بیان اینکه در حال حاضر بودجه شبکه‌های برون‌مرزی کفاف مأموریت‌های این شبکه‌ها را نمی‌دهد، تاکید کرد: بودجه شبکه‌های برون‌مرزی باید در حدی باشد که نیاز این شبکه‌ها را برای تجهیز امکانات برطرف کند  البته نباید از این نکته گذشت که این شبکه‌ها در حال حاضر با همین بودجه ناکافی هم  عملکرد سنجیده‌ای داشته اند. با این حال  وقتی این شبکه‌ها عهده‌دار چنین جنگ تمام عیار و سختی شده‌اند نیاز است مورد حمایت‌های جدّی قرار گیرند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا بودجه شبکه‌های برون‌مرزی در بودجه سال ۱۴۰۰ تقویت شود و مدنظر قرار گیرد چرا که تقویت این شبکه‌ها امری مهم و ضروری است و نباید مورد غفلت مسئولین و دست اندرکاران امر قرار گیرد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس یازدهم گفت: البته مقوله اسقلال بودجه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی هم مقوله جداگانه‌ای است که نیاز است به خوبی مورد مداقه و بررسی دقیق قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با همه این اوصاف استقلال بودجه شبکه‌های برون‌مرزی هم با وجود مأموریت‌های خطیر این شبکه‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

تسنیم
کد خبر: ۲۳۴۴
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha