۱۵۷۶۹۷۷۶۲
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این واحد صنعتی روز گذشته، پنجشنبه با امکان اشتغال برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم و میانگین تولید ۴۰ تن شیر افتتاح شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران نیز در حاشیه آیین افتتاح این واحد اظهار داشت: استان تهران دومین استان تولیدکننده شیر کشور است و سالانه بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن شیر توسط واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی و سنتی در این استان تولید می‌شود.

کریم ذوالفقاری با اشاره به استفاده دامداران استان از تکنولوژی بالا و در نتیجه مرغوبیت شیر تولیدی، اضافه کرد: استان تهران در فرآوری شیر خام تولیدی نیز زبان‌زد است به طوری که کارخانجات زیادی در تولید محصولات لبنی استان تهران فعالیت دارد.

همچنین طرح خط انتقال آب موسوم به الغدیر ۲ به شهر باغستان شهرستان شهریار با اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال با لوله‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیمتری چدن نیز روز گذشته، پنجشنبه با حضور استاندار تهران کلنگ‌زنی شد.

با اجرای این طرح، ایستگاه پمپاژ مخزن پنج هزار مترمکعبی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر احداث می‌شود که هدف آن انتقال آب به منظور تامین آب شرب مورد نیاز مردم با دبی بیش از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در منطقه باغستان شهریار است.

شهریار مهمترین شهر غرب استان تهران و مرکز شهرستان شهریار و غرب استان تهران است؛ این شهر دارای آب‌وهوای پاک وبه دور از آلودگی هوای تهران است و محدوده شهر جدید باغستان از سه راه شهریار در پایتخت تا جنوب‌شرقی شهر شهریار و از جنوب تا اتوبان ساوه ادامه دارد.

باغستان از پنج ناحیه (ناحیه مرکزی خادم‌آباد، ناحیه یک نصیرآباد، ناحیه دو سعیدآباد و ناحیه سه باباسلمان) تشکیل شده و به دلیل داشتن بافت جدید و قرار گرفتن در محیطی نسبتاً ییلاقی و خوش آب و هوا و نزدیک به شهر تهران علاوه بر انبوه‌سازی، نظر بخش وسیعی از ویلاسازان را به خود جلب کرده‌است.
کد خبر: ۲۳۰۷
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha