۱۵۷۷۲۸۰۷۸
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، اصغر عطایی در توضیح وضع تهران پس از بارندگی های اخیر گفت: نیروهای خدمات شهری در آمادگی کامل به‌سر می برند و اگر آبگرفتگی جزئی هم ایجاد شود به موقع برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: از شب گذشته تاکنون در همه گزارش ها مخصوصا در شریان ها و کانال‌های اصلی و مسیل‌ها هیچ‌گونه خطری مشاهده نشده‌است.

اصغر عطایی درباره نحوه پایش و فعالیت شهرداری در زمان بارش ها توضیح داد: شهرداری تهران از ابتدای سال ۱۳۹۹ اقدامات گسترده ای در موضوع بارش باران و برف انجام داده و در این راستا نزدیک ۵۳۰ کیلومتر کانال ها و مسیل ها در چند مرحله پاکسازی و لایروبی شده‌است و این کانال ها به صورت مستمر کنترل می‌شود.

وی تاکید کرد: انهار مویرگی شهر تهران نیز به صورت کامل نظارت می‌شود و هر ۲۴ ساعت یک بار پاکسازی می‌شوند.

به گفته عطایی، همچنین امسال ۲۴۴ دستگاه پمپ آبکش در اختیار نواحی ۱۲۲ گانه قرار گرفت که هر ناحیه ۲ دستگاه پمپ آبکش دراختیار دارد و در صورتی که در منطقه ای تجمع آب وجود داشته باشد، از این دستگاه استفاده می‌کنند.

وی افزود: نزدیک به ۳۰ هزار نفر کارگری که در بخش خدمات شهری و فضای سبز در سطح شهر تهران در روزهای عادی اقدامات مربوط به بوستان ها و رفت و روب را انجام می‌دهند کاملا بر بارش ها نظارت می‌کنند.

عطایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این افراد، عوامل دیگری نیز مانند کارگرهای مسیل های نواحی و به صورت ویژه در زمان بارش کار می‌کنند و از سوی دیگر به وسیله دوربین های کنترل ترافیک شهر نیز به صورت ۲۴ ساعته وضعیت آبگرفتگی معابر رصد می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۱۶۰
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha