۱۵۷۶۹۹۵۲۰
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، شکرالله بنار روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: یکی از اهداف امسال ما، خریداری این تعداد دستگاه اتوبوس به روش غیرنقد بود که ۱۲ شرکت در این رابطه اعلام آمادگی کردند و ما با دو شرکت به توافق رسیدیم، البته باید توجه داشت این پروسه زمان بر است.

وی افزود: امسال بودجه شهرداری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان تصویب شد که ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را سازمان سرمایه گذاری باید تامین کند که این امر در قالب همین پروژه های مشارکتی در حل انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص مترو شرکت مجتمع ایستگاهی مترو در قالب تامین مالی خطوط مترو مجتمع های ایستگاهی را به مشارکت کننده واگذار می کند و ما نیز در قالب اوراق قرضه، اوراق مشارکت و یا وام کسری ناشی از عدم امکان تامین مالی را جبران می کنیم.

بنار با اشاره به امکان مشارکت مردم با سرمایه خرد در پروژه های شهرداری تهران گفت: نقش سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی نقش موثری است، و ما سعی کردیم با تدوین سند جامع سرمایه گذاری، چالش‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرداری تهران را کاهش دهیم.

وی بیان داشت: در سند جامع سرمایه گذاری چشم‌اندازهای جامع برای سرمایه گذاری مشخص شده است و فضا برای بخش خصوصی گسترده است به عنوان مثال ما پروژه‌ها را تا سقف ۵۰ میلیارد تومان به مناطق تفویض اختیار کردیم، و نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در سازمان داریم که این محصول سند جامع سرمایه گذاری است.

وی افزود: این در حالی است که ما صد ها مکان ناشی از لچکی های باقی مانده از اجرای طرح ها داریم و یا بوستان هایی که نمی توانیم مالکیت آن ها را انتقال دهیم، لذا در خصوص این موارد از مشارکت عمومی و خصوصی و یا همان سرمایه های خرد استفاد خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۶۹۸
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha