۱۳۹۹۰۸۱۰۰۰۰۵۸۳_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزای تهران پرس،  عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران صبح امروز در بازدید از پروژهای عمرانی شهرداری اسلامشهر، اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی که مشکلات جدی با سایه اهریمن از محل تحریم‌ها در کشور حادث شده، چرخ فعالیت پروژه‌های عمرانی دراستان تهران به ویژه در اسلامشهر در حال چرخش است.

 

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی طرح‌های عمرانی در کشور، گفت: در شهرستان اسلامشهر به همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری، فرماندار و مسؤولان و دست‌اندرکاران فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود و ما هم تلاش می‌کنیم از تمامی ظرفیت‌ها و راه‌کارهای قانونی برای کمک به این‌ پروژه‌های مهم که رفاه بیشتری برای مردم اسلامشهر به دنبال دارد، استفاده شود.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی چرخ پروژه های عمرانی در سطح استان‌ تهران و کشور همچنان در حرکت است، بیان کرد: باید اخبار مربوط به این پروژه‌های امیدبخش به اطلاع مردم عزیز استان‌تهران برسد.

 

چراغلی با تأکید بر بررسی و اولویت بندی پروژه‌های عمرانی شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: برای رفع چالش‌ها و موانع پیش روی طرح‌های عمرانی این منطقه که نقش بسیار استراتژیک و حیاتی دارند با جدیدت پیگیر موارد مطرح شده خواهیم بود.

 

وجود ۲۰ پرونده بلاتکلیف شهرداری اسلامشهر در کمیسیون ماده ۵ استان 

 

حسین طلا شهردار اسلامشهر هم درحاشیه این بازدید با ارائه توضیحاتی از روند اجرایی پروژه مترو اسلامشهر، اظهارکرد: در این پروژه شهرداری اسلامشهر تاکنون با همکاری و همراهی همه مجموعه‌های مدیریت شهری، نظارتی و اجرایی و همه دستگاه‌ها و مدیران شهرستان، استان و حتی کشوری حتی یک روز هم تعطیلی نداشته‌ایم و با جدیت همه پرسنل در حال فعالیت هستند.

 

وی افزود: در ماه‌های اخیر با توجه به افزایش  قیمت کالاها موضوع تعدیل‌ها به شدت پروژه را تهدید می‌کند و روزانه شاهد بی‌ثباتی در قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های پروژه هستیم؛ مشکلات نوسانات قیمت پیمانکاران را  بیشتر از هر مجموعه دیگری اذیت می‌کند و موضوعات فنی ردیف بودجه کشور هم از دیگر موضوعات و مشکلات این طرح است که باید تدابیری اتخاذ شود.

 

شهرداراسلامشهر با تأکید بر اینکه تاکنون با مدیریت از مشکلات این پروژه عبورکرده‌ایم، بیان کرد: ۵۰ درصد از  پروژه مترو و ۱۰۰ درصد پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر به صورت تهاتر است و تا این لحظه در پروژه مترو یک ملک هم از املاک شهرداری واگذار نشده و از طریق دیگر منابع  پرداخت‌ها به صورت نقدی انجام شده است.

 

طلا یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی طرح‌های عمرانی در شهرداری اسلامشهر را بلاتکلیفی درپرونده‌های توافقی نام برد و عنوان کرد: بیش از ۲۰ پرونده توافقی درکمیسیون ماده ۵ باقی مانده که معطل شدن و بلاتکلیف بودن این پرونده‌ها باعث تاخیر در روند اجرایی پروژه‌های شهرداری شده که انتظار می‌رود با داریت و تدابیر مسؤولان امر هر چه سریع‌تر این پرونده‌ها تعیین تکلیف شود.

 

به گزارش فارس، عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در دوازدهمین روز از انتصاب به این سِمت ودر نخستین بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی استان تهران، صبح امروز به همراه فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر و جمعی از مدیران از پروژه‌های مترو، کمربندی شمالی، مجموعه رفاهی، تفریحی بوستان ۵/۶ هکتاری سردارشهید سلیمانی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد و از نزدیک در روند اجرایی این طرح‌ها قرار گرفت.

 

در پایان این بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران به نیت یکی شهدای سرافراز میهن اسلامی یک اصله درخت در مجموعه بوستان شهید حاج قاسم سلیمانی غرس کرد.

 

انتهای پیام
کد خبر: ۱۴۸۹
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha