IMG_20200914_235020_725
امیر سرتیپ غلام‌حسین دربندی سخنگوی سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و همچنین رئیس پیشین کمیته راویان نور کشور در آستانه هفته دفاع مقدس میهمان تهران پرس بودند و از خاطرات و معارف جنگ تحمیلی چنین گفتند: ایران تازه انقلاب کرده بود و نه داوطلب جنگ بودیم و نه آمادگی جنگ را داشتیم و دشمن جنگ را تحمیل کرد و به همین دلیل جنگ تحمیلی می گوییم. حالا چرا دفاع مقدس گوییم؟ جنگ زشت و ناپسند اما دفاع زیباست . جنگ نکبت و ویرانی را به همراه دارد لیکن دفاع مقدمه سازندگی است. دفاع محبوب و جنگ موجب نفرت است؛ اما دفاع ما مقدس بود. جنگ آغاز شد و اولین وظیفه ارتش جلوگیری از پیشروی دشمن بوده و ارتش توانست با موفقیت این کار را انجام دهد و در بین سالهای ۶۰تا۶۲ توانستیم دشمن را از مناطقی که تصرف کرده، بیرون نماییم.

امام خمینی(ره) در ۹ مهر سال ۵۹  شهید صیاد شیرازی را که یک جوان ۳۲ ساله بود را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب کرد. شهید صیاد  در دل نبرد با داعشی های آن  زمان که گروهک های تروریستی بوده و کلکسیونی از جنایت هارا به راه انداخته بودند مبارزه کرد. در این زمان و برهه نیز فردی به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی با داعش جنگید و توانست ۲شهر را از دهان این اژدهای جنایتکار بیرون کشد و شهدای مدافع حرم زینت بخش اوراق تاریخ ما شدند.

شهید صیاد شیراز ی سلسله عملیات کربلا را راه اندازی کرد. عملیات طریق القدس در بستان با رمز یاحسین، عملیات کربلای ۲ با رمز یازهرا در۱۳۶۱/۱/۱ و کربلای۳ بلافاصله در کمتر از یکماه در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۱۰ بنام بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهرشد. شهید صیاد دارای عقبه ای باسابقه نبرد در کردستان، غرب و شمال غرب، دانش نظامی ،اخلاص، تعهد، ولایت پذیری داشت. در سال ۷۱ ایشان احساس وظیفه کرد تا ناگفته های جنگ را بیان کند هئیت معارف جنگ را راه اندازی کر د چون معتقد بود که جنگ ما دارای معرفت هایی بود ؛ شهیدی که ساعت، تاریخ و نحوه شهادت خودرا می دانست و این ها نشات  از معرفت هایی که خدا به این شهدا عنایت کرده می بود. بعداز شهادت این شهید بزرگوار، مقام معظم رهبری تاکید کردند که این دفتر به کار خود ادامه داده و نام آن را هئیت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گذاشتند.

شهید صیاد شیرازی از شهدائی بودند که در جلو درب منزل خود به شهادت رسیدند و فردای روز شهادت ایشان، رادیو فرانسه گفتند که انتقام مرصاد را گرفتیم و این نشان از زخمی بود که بر دل دشمنان مانده بود و به دنبال فرصت برای  به شهادت رساندن ایشان بودند.

دشمن ازبازوی نظامی قدرتمند و توانمنداین انقلاب می ترسد و سعی داشته در کنار توطئه های فرهنگی، اقتصادی، این بازو را هدف قراردهد. دشمن درصدد نابودکردن سرمایه های این انقلاب است ؛ یکی از آن سرمایه ها، فرماندهان عالی نظامی هستند که دشمن در به شهادت رساندن آن ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. در وصیت نامه شهید صیاد آمده که ایشان می گویند از خدا می خواهم آنقدر در رکاب امام زمانم در خدمت جمهوری اسلامی ایران بجنگم تا به مقام شهادت برسم.

از شهید صیاد شیرازی پرسیدند که به چه طریق می شود به مقام شهادت رسید؟ ایشان گفتند: نماز اول وقت.

انتهای پیام/*

 

 
کد خبر: ۱۱۸۴
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha