قیمت سانگ یانگ تیوولی چقدر است؟


سانگ یانگ تیوولی یکی از جذاب‌ترین کراس اوورهای کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۱۶ نیز با دو تیپ الیت و اسپرت پا به خیابان‌های کشور ما گذاشت. طراحی منحصربه فرد، قیمت مناسب و امکانات متنوع تیوولی باعث شد تا در همان ابتدای ورودش به بازار کشور بتواند نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را جذب کند و به گفته شرکت رامک خودرو تیوولی جزو پرفروش ترین خودروهای کراس اوور این شرکت به حساب می آید. سانگ یانگ تیوولی محصول خاصی است که افراد با سلیقه​‌های خاص را به خود جلب می کند. در سال ۲۰۱۸ نمونه فیس لیفت تیوولی نیز به بازار کشورمان راه یافت که با نام «تیوولی آرمور» شناخته می‌شود.

پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله که قیمت سانگ یانگ تیوولی است باید درباره مشخصات فنی، ایمنی و آپشن ها و تجهیزات رفاهی موجود در آن کلیاتی را خدمت شما بیان کنیم تا شما بدانید هزینه‌ای که برای خرید این خودرو ساخت کره جنوبی صرف می‌کنید آیا از نظر اقتصادی به‌صرفه است یا نه؟ اگر از دسته افرادی هستید که تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو سبب شده که بخواهید از تجهیزات، عملکرد فنی و قیمت سانگ یانگ تیوولی آگاهی پیدا کنید و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

مشخصات فنی تیوولی

یکی از مسائلی که قیمت سانگ یانگ تیوولی و یا هر خودروی دیگری را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، بحث عملکرد و مشخصات فنی است که می‌توانید از این خودرو انتظار داشته باشید. موتور این خودرو ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه بوده و سیستم انتقال نیرویی که برای آن نصب شده از نوع دیفرانسیل جلو است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۷ سی‌سی بوده و جعبه دنده آن از نوع ۶ دنده تیپ ترونیک Aisin است. از دیگر پارامترهایی که به هنگام بررسی مشخصات فنی خودروها باید به تشریح آن‌ها پرداخت، حداکثر قدرت یا توان خروجی و گشتاور تولیدشده توسط موتور است. مقدار این دو پارامتر برای سانگ یانگ تیوولی به ترتیب ۱۲۸ اسب بخار (برای ۶۰۰۰ دور در هر دقیقه) و ۱۶۰ نیوتن. متر (به ازای ۴۶۰۰ دور در هر یک دقیقه) می‌باشد. درباره حداکثر سرعتی که می‌توانید در سانگ یانگ تیوولی شاهد آن باشید نیز باید گفت مقدار قابل قبول ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو با ظاهر شیک چیزی در حدود ۱۲ ثانیه است. جهت آگاهی شما نسبت به میزان مصرف سوخت این خودرو، مطالعه جدول زیر پیشنهاد می‌شود:




















مقدار برحسب لیتر به ازای طی کردن مسافت ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت خودرو سانگ یانگ تیوولی
۹٫۸ شهری
۵٫۷ جاده‌ای
۷٫۲ ترکیبی



ایمنی تیوولی

قیمت سانگ یانگ تیوولی همچنین تحت تاثیر یکی دیگر از پارامترهای مهم دخیل در آن یعنی ایمنی است. ایمنی در این خودرو تحت حضور سیستم‌های مختلفی همچون ترمز ضد قفل یا همان ABS و سیستم توزیع الکتریکی نیرو یا EBD، سیستم اکتیو ضد واژگونی یا ARP، سیستم الکتریکی مؤثر در ایجاد پایداری یا ESP، کمک ترمز الکتریکی یا HBA، سیستم کمک حرکت به هنگام قرار گرفتن بر روی سر بالایی یا HSA، سیستم ضد هرز گردی یا TCS و سیستم ضد لغزش به هنگام شتاب گیری با ASR تضمین شده است. در این خودرو در ۱۰ قسمت و نقطه مختلف در مجموع ۶ عدد کیسه هوایی برای محافظت از جان سرنشینان قرار گرفته شده است. نوع ترمز و کالیبری که برای قسمت محور جلو و عقب سانگ یانگ تیوولی در نظر گرفته شده هر دو از نوع دیسکی است. پشت‌سری‌های صندلی‌های این خودرو به صورت هوشمند ساخته شده اند و به هنگام بروز سانحه و تصادف برای محافظت از جان و سلامتی سرنشینان فعال می‌شوند. این خودرو همچنین به سیستمی هوشمند برای تشخیص مانع مجهز شده که این مساله در ایمنی بالای سانگ یانگ تیوولی بدون شک اثرگذار است.

تجهیز این خودرو به سنسور عقب و همچنین دوربین دید عقب نیز مسئله‌ای است که به دید بهتر راننده به ویژه در پشت سر کمک شایانی می‌کند و احتمال بروز تصادفات را به حداقل مقدار ممکن می‌رساند. در بحث قیمت سانگ یانگ تیوولی و هر خودروی دیگری باید به این جنبه بسیار مهم یعنی ایمنی و سیستم‌های ایجاد کننده آن توجه ویژه‌ای گردد.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی سانگ یانگ تیوولی

در ابتدا لازم است اشاره کنیم که این خودرو در دو تیپ زیر به بازارهای داخل ایران توسط شرکت رامک خودرو عرضه شده است:

- تیپ Elite

- تیپ Sport

که تیپ Sport برخلاف Elite دارای سانروف نیست و این مساله را باید در بحث خرید سانگ یانگ تیوولی و تجهیزات و امکانات رفاهی مربوط به تیپ‌های مختلف آن در نظر گرفت. سیستم صوتی موجود در این خودرو از قابلیت پخش فایل‌های mp3 و همچنین DVD برخوردار است. در این خودرو چند سنسور مهم وجود دارد که عبارت‌اند از سنسور نور و باران!

سنسور نور به هنگام قرار گرفتن خودرو در محیط‌های با نور اندک، فعال شده و سبب روشن شدن خودکار چراغ‌های اصلی در خودرو می‌شود. سنسور باران نیز بلافاصله بعد از تشخیص قطرات باران بر روی شیشه، فعال شده و برف‌پاک‌کن ها را به صورت اتوماتیک فعال می‌کند. امکانات رفاهی عملا شرایط مناسبی را برای شما به عنوان راننده و یا سرنشین ایجاد خواهند کرد .

در این خودرو شرایط طراحی و آپشن ها به صورتی است که می توانید حس سواری در یک خودروی نیمه لوکس را داشته باشید و ازآن در سفرهای شهر یو برون شهری خود لذت ببرید .


جمع‌بندی

رجوع به جدول نرخ قیمت‌ها در بازار، رنج ۵۳۵ الی ۶۷۵ میلیون تومان را به عنوان محدوده قیمت سانگ یانگ تیوولی به ما نشان می‌دهد. پس از بررسی معیارهای مختلفی همچون ایمنی، مشخصات فنی و ... که به هنگام خرید هر خودرویی ازجمله سانگ یانگ تیوولی باید در نظر گرفت شما نیز باید بر اساس تطابق ویژگی‌های این خودرو با ملاک‌هایی که در ذهن دارید نسبت به خرید آن تصمیم‌گیری کنید.دقت داشته باشید که خودروی سانگ یانگ تیوولی یک یاز خودرو های پر طرفدار به خصوص در بین جوانان است که باعث شده بازار دست دوم مناسبی نیز برای انی خودرو وجود داشته باشد. علاوه بر این کیفیت خودرو های شرکت کره ای سانگ یانگ نیز در سطح بالایی قرار دارد که همکاری پیشین این شرکت با مرسدس بنز در آن بی اثر نبوده است.

 

 

 
کد خبر: ۱۰۳۴
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha