۱۶۹۲۸۰۳۲۷
به گزارش تهران پرس، محمد حسین تاجیک سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عملکرد تولید محصولات اساسی تولیدات گلخانه ای را ۲۷۹ تُن در هکتار خواند و اظهار داشت: این تولیدات شامل گل شاخه بریده  خیار، قارچ خوراکی و دیگر محصولات است.

 

وی گفت: میانگین عملکرد تولید گل شاخه بریده در گلخانه های استان ۱.۱ میلیون در هکتار است که ۶۱ درصد تولید کشوری را شامل می شود.

 

وی همچنین میانگین عملکرد تولید قارچ خوراکی را ۹۸۶ تن در هکتار دانست و ادمه داد: ۲۴ درصد سهم کشوری قارچ خوراکی  در استان تهران تولید می شود.

 

به گفته وی، استان تهران امسال با داشتن ۲۸ هزار و ۲۹۴ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه ای، عملکرد ۵۴ تُن و تولید یک میلیون و ۵۳۸ هزار تُن را در این محصول رقم زده است.

 

تاجیک با بیان اینکه  حدود ۷۰ درصد میزان تولید سبزی و صیفی جات استان  قابلیت صادرات دارند، بیان داشت: تهران با ۲۷ درصد تولید  سبزی و صیفی جات رتبه یک کشور را دارد.

 

به گفته سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، استان تهران قابلیت احداث سالانه ۶۰۰ هکتار گلخانه را دارد.

 

وی با تاکید بر انتقال کشت در فضای باز به فضای بسته، اضافه کرد: در زمان حاضر سه شهرک گلخانه ای در شهرستان های ورامین، ری و پاکدشت در دست احداث است.

 

وی ابراز امیدواری کرد : باتوجه به پهنه بندی که در شهرستان ها انجام شده بتوان به افراد جدید با هدف خدمات دهی بهتر به بخش کشاورزی مجوز داد از این رو متقاضیان نیز می توانند در این راستا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  ها و طی روال قانونی نسبت به اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند.

 

تاجیک همچنین از برگزاری کلاس ها و جلسات آموزشی با تولیدکنندگان و کشاورزان در جهت افزایش محصولات گلخانه ای با هدف صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید خبر داد.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با تاکید بر توجه به اهمیت آب و شرایط اقلیمی استان، از ادارات خدمات رسان خواست تا  همکاری لازم را با کشاورزان و تولیدکنندگان داشته باشند.

 

قایل ذکر است، در  سال های اخیر با توجه به خشکسالی و  بالا بودن مصرف آب در کشاورزی سنتی، توسعه کشت محصولات با نیاز کمتر به آب بسیار مورد تاکید کارشناسان است؛ از این رو یکی از بهترین کشت هایی که در این شرایط از سوی متخصصان امور کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف آب توصیه می شود، کشت گلخانه ای است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۶۷۸۳
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha