زالی
علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا تهران در گفتگو باخبرنگار تهران پرس در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در تهران اظهار کرد: متاسفانه در کشور شواهدی مبنی بر بروز روزانه، پیوسته و رو به افزایش امیکرون را داریم.

وی با اشاره به اینکه امیکرون علائم خفیف تری دارد، گفت: با توجه به اینکه اکنون فصل سرما است و بیماری‌های ریوی مشابه امیکرون نیز وجود دارد، بنابراین نمی‌توان پیش بینی دقیقی نسبت به وضعیت شیوع میکرون داشت؛ امیکرون برخلاف موج های قبلی کرونا از شدت بیماری کمتری برخوردار است.

زالی با اشاره به بررسی انجام شده اظهار کرد: تست امیکرون ۲۰ درصد از مراجعین به‌دو مرکز تست کرونا مثبت بوده اما کماکان وجه اصلی بستری بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر از امواج دلتا است. پیش بینی در خصوص چگونگی پیشروی ویروس کرونا بستگی به مردم دارد.

عوامل مؤثر در جلوگیری از موج جدید کرونا در کشور

زالی میزان اقبال مردم به تزریق واکسن دز سوم کرونا و نظم در واکسیناسیون را از عوامل موثر در جلوگیری از از ایجاد موج جدید کرونا دانست و گفت: اگر افرادی که تاکنون واکسن نزدند و افرادی که بین تزریق واکسن اول و دوم آنها فاصله افتاده است نسبت به این موضوع اقدام کنند، موج جدید شکل نخواهد گرفت.

وی با اشاره به تاکیدات سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در مناطق پر خطر و پر ازدحام، کاهش ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله های اجتماعی با انجام این نکات ممکن است موج جدید کرونا در کشور شکل نگیرد و با کاستی در هر یک از این ها منجر به ایجاد موج جدید کرونا در کشور می شود.

وی در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات سازمان جهانی بهداشت کشورها نباید معطل تهیه واکسن ناهمگن باشند و اگر واکسن همگن در دسترس است تزریق این واکسن در اولویت قرار دارد.

داروهای تزریقی کرونا در مراکز درمانی انجام شود

زالی با اشاره به شرکت های ارائه خدمات پزشکی در منزل اظهار کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت با همکاری نظام پزشکی در حال ساماندهی یک پروتکل برای این شرکت‌ها هستند تا افرادی که صلاحیت ورود به این موضوع دارند و کسب مجوزهای لازم و نحوه صدور آن مشخص شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما توصیه می کنیم داروهای تزریقی کرونا حدالمقدور در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام شود زیرا تزریق این داروها در منزل پرخطر است. حتی اگر خود آمپول و سرم عوارضی ایجاد نکند اما عوارض جانبی ناشی از تزریق می تواند پر خطر باشد و جان بیمار را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۷۳۲
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha