۷۵۵۳۰۸۴_۲۹۵
به گزارش تهران پرس، محمد مخبر صبح امروز (دوشنبه) در دومین جلسه نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال با تاکید بر اینکه رمز موفقیت و نجات اقتصاد کشور درگرو حضور و محوریت مردم در اداره کشور است، تصریح کرد: باید محور ساماندهی و برنامه ریزی به منظور احیای واحد‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل مردم باشند؛ چرا که منابع محدود دولتی و حتی نهاد‌های عمومی پاسخگوی نیاز کنونی جامعه برای فعال شدن بخش تولید در کشور نیست. در این زمینه لازم است دستگاه‌های اقتصادی با نوآوری و خلاقیت شیوه‌های نوینی برای تامین مالی بصورت نهضتی و توسط مردم به کار گیرند. احیاگر واحدهای اقتصادی غیرفعال مردمند

 

محمد مخبر اساس کار نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال را بهره گیری از مدیریت، سرمایه، فکر و خلاقیت مردم دانست و تاکید کرد: دولت در این نهضت بزرگ تنها نقش پشتیبان و تسهیل گر امور را بر عهده دارد و باید وزارتخانه‌های مربوطه و نهاد‌های عمومی و انقلابی با تعامل و هم افزایی و همچنین ایجاد روش‌های نوین تامین مالی در جهت فعال سازی و واگذاری واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال به مردم بیش از پیش قدم بردارند.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: نهضت احیای واحد‌های اقتصادی به دنبال فعال سازی بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیلی است که مالک آن مردم هستند و نباید اجازه دهیم که مخاطب و هدف این نهضت بزرگ تنها بخش و قشرخاصی از کشور شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی فعال سازی بخش تولید، صنعت و خدمت، ثروت افزایی برای مردم به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

 

مخبر بکارگیری جریان نخبگان، کانون‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان و تعریف منافع مالی برای این بخش‌ها را از مهمترین وظایف نهضت احیای واحد‌های اقتصادی برشمرد و گفت: باید تشکل‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه شناسایی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل، ارائه کمک‌های مشاوره‌ای برای احیای این واحد‌ها و بازطراحی مدل فعالیتی آن‌ها به عنوان موتور محرک این نهضت وارد عمل شوند.

 

وی همچنین بازتعریف اهداف و ماموریت‌های نهاد‌های عمومی در زمینه احیای واحد‌های اقتصادی فعال و غیرفعال را خواستار شد و تاکید کرد: باید نهاد‌های عمومی در این نهضت واحد‌های راکد را به مردم واگذار کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: منابع و کانون‌های مالی نیز از مهمترین بخش‌های نهضت احیای واحد‌های اقتصادی هستند که در این راستا شبکه قرض الحسنه‌های مردمی و مساجد کشور می‌توانند به عنوان پشتیبان مالی خوب در زمینه فعال سازی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل به کار آیند.

 

در این جلسه دکتر امیر حسین مدنی نماینده معاون اول رییس جمهور در راه اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال گزارشی از وضعیت واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال کنونی در کشور، مشکلات موجود بر سر راه فعال سازی این واحدها، تعداد واحد‌های فعال و غیرفعال در تملک بانک‌ها و همچنین برنامه ها، ماموریت‌ها و مدل‌های بکارگیری احیاگران واحد‌های اقتصادی در جهت فعال سازی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل ارائه کرد.

 

همچنین در این جلسه نمایندگان نهاد‌های عمومی و برخی از اساتید دانشگاه پیشنهادات خود را در زمینه احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل از جمله واگذاری امور به مردم، استفاده از ابزار‌های مالی نوین در جهان، بهره گیری از تجارب بین المللی، تامین مالی واحد‌های راکد و نیمه راکد و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مطرح کردند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۶۶۰۸
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha