۱۴۰۰۱۱۰۲۰۰۰۳۵۰_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، قسمت اول از فصل چهارم برنامه «روایت هیأت» شب گذشته جمعه اول بهمن‌ماه با حضور احمد واعظی و مرتضی طاهری از مداحان و ستایشگران اهل‌بیت (ع) از شبکه افق سیما پخش شد. در این برنامه درباره دیدار مداحان کشور با مقام معظم رهبری که در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مطالبه رهبری از مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) بحث و گفت‌و‌گو شد و احمد واعظی و مرتضی طاهری از مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) به تاریخچه حضور مداحان اهل بیت (ع) در محضر رهبر انقلاب اشاره کردند.

 

مطالبه «هیأت، باید هیأت بماند» به چه معناست؟

احمد واعظی رئیس کانون مداحان اهل بیت (ع) در این برنامه گفت: تاریخچه دیدار مداحان با مقام معظم رهبری مربوط به سال ۶۳ است که رهبری در آن زمان رئیس جمهور بودند و فرمودند که از این به بعد من هرجا باشم این دیدار به صورت سالانه برگزار شود و از آن زمان تاکنون این دیدار به قوت خود همه ساله در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

 

این ستایشگر اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه هیأت یک رسانه است، بیان کرد: رهبری همه ساله کلید واژگان و نکات کلیدی را در مورد هیأت گوشزد می‌کنند و تاکید می‌کنند که «هیأت،باید هیأت بماند»، این به این معنا است که چارچوب هیأت‌ها باید حفظ شود و سنت‌ها و اصالت‌ها و ریشه‌ها در هیأت‌های مذهبی تغییر نکند، ضمن اینکه نوآوری و ابداع در هیأت مورد توجه قرار گیرد.

 

 ۲۰۰ مداح فردا به دیدار رهبری می‌روند

مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان نیز در ادامه این برنامه گفت: دیدار مداحان با رهبری از چند جهت دارای اهمیت است و مداحان بسیاری مشتاق حضور در این دیدار هستند، این برنامه یک سال به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در حال حاضر ۵۰ هزار مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در کشور فعالیت می‌کنند و به دلیل محدویت‌های کرونایی امسال حدود ۲۰۰ مداح می‌توانند در این برنامه حضور یابند.

 

این مداح اهل بیت (ع) بر لزوم عمل به توصیه‌ها و مطالبی که از سوی مقام معظم رهبری در جمع مداحان مطرح می‌شود، تاکید کرد و گفت: صرف حضور در این جلسه تنها کافی نیست، بلکه ضرورت دارد به توصیه‌های رهبری نیز توجه شود.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده هیأت‌های مذهبی در دوران کرونا و بحران‌های کشور گفت: در سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه بچه‌های هیأتی به‌صورت خودجوش و جهادی وارد عرصه خدمت‌رسانی شدند و این پتانسیل هیأت‌های مذهبی را مقام معظم رهبری می‌دیدند و ما به آن توجه نمی‌کردیم.

 

هیأت ها ثابت کردند، بی نظم نیستند

این ستایشگر اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: عده‌ای که می‌خواستند هیأت‌ها را از گردونه خارج کنند، هر کار بی‌نظمی را می‌گفتند که کار هیأتی است، در حالی که در دو سال گذشته هیأت‌ها نشان دادند، هیأت یعنی تشکل و سازمانی که پرچمدار آن اهل بیت(ع) است و در غیاب آن‌ها مقام معظم رهبری نشان دادند که هیأت‌ها و ذاکرین جایگاه ویژه‌ای دارند.

 

طاهری حضور مداح پای کار، بانشاط با نوآوری و ابداع در هیأت را زمینه شکوفایی هیأت‌ها دانست و تصریح کرد: حضور چنین مداحی در هیأت موجب پویایی و استقبال مردم از هیأت‌ها مذهبی می‌شود.

 

۲ ویژگی متمایز دیدار امسال مداحان با رهبری

حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو زنده تلفنی بابخش فراخبر برنامه روایت هیأت با اشاره به ویژگی‌های دیدار امسال مداحان کشور با رهبر انقلاب در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: با توجه به اینکه این برنامه با یکسال وقفه دیداری حضوری مداحان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود، دارای ویژگی خاصی است.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امسال به دلیل محدویت‌های کرونایی در این مراسم حدود ۲۰۰ مداح حضور دارند، بیان کرد: قرار است، ۸ مداح در این مراسم اجرای سرود و مدیحه سرایی داشته باشند و همانند سال‌های گذشته سعی شده است که از مداحان شهرستانی نیز در این مراسم استفاده کنیم، تا در این مراسم به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مدیحه سرایی بپردازند.

 

وی افزود: در این برنامه یکی از برگزیدگان جوان مهرواره هوای نو در بخش ستایشگری نیز در حضور مقام معظم رهبری به اجرای مداحی می‌پردازد. همچنین در این مراسم شیخ حسین اکرف از مداحان انقلابی بحرینی نیز حضور دارد و در محضر رهبری به مدیحه سرایی و ستایشگری اهل بیت(ع) می پردازد.

 

برنامه روایت هیأت به عنوان اولین برنامه تخصصی رسانه ملی در حوزه هیأت‌ها هرهفته روزهای جمعه در ساعت ۲۰ از شبکه افق به صورت زنده پخش می‌شود.

 

 

منبع: فارس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۶۵۲۷
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha