۷۵۴۶۰۰۶_۱۱۶
به گزارش تهران پرس، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: پیش از این یکی از عمده مشکلات جاده موسوم به تیغاب که ۹ کیلومتر آن در محدوده شهرستان پاکدشت و ۴ کیلومتر آن در حریم شهرستان پیشوا قرار دارد، نبود متولی مشخص برای این جاده بود.

فرهاد بشیری افزود: صبح امروز در جلسه‌ی ویژه‌ای با حضور مدیرکل راهداری استان تهران و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی از دو شهرستان پیشوا و پاکدشت در فرمانداری شهرستان پاکدشت، مسائل و مشکلات مربوط به محور‌های مواصلاتی بین شهری در این شهرستان‌ها و خصوصا محور موسوم به تیغاب بررسی و در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته شد.

وی گفت: در خصوص ایمن سازی جاده تیغاب در کوتاه مدت مقرر شد که اداره راه اقدام به نصب علائم هشدار دهنده، تقویت روشنایی و تعریض تقاطع‌ها در این محور کند و یک ماه برای انجام این اقدامات زمان مقرر شد.

وی افزود: ۲ ماه هم فرصت مطالعاتی در نظر گرفته شد برای اینکه با همکاری دو شهرستان پاکدشت و پیشوا و با محوریت فرمانداری دو شهرستان کار تعریض این محور آغاز شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح شهرستان پاکدشت و شهرستان‌های مجاور بسیاری از این راه‌ها روزگاری راه‌های روستایی بودند، اما با توسعه شهر و افزایش تردد، این جاده‌ها شهری است و ضرورت دارد برای افزایش ایمنی راه‌های ارتباطی کار‌های جامع و کامل تری صورت گیرد.

فرهاد بشیری افزود: محور قوهه به قلعه نو، جاده فیلستان به ورامین، جاده جیتو به قرچک و همچنین محور تیغاب از جاده‌هایی است که انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی برای ارتقای این مسیر‌ها در غالب پروژه‌های جدید سرفصل اعتباری تعریف کند تا شاهد افزایش ایمنی در این مسیر‌ها باشیم.

وی گفت: به اعتقاد ما حتی اگر یک نفر هم در این مسیر‌ها به دلیل نا ایمن بودن جان خود را از دست بدهد زیاد است.

وی افزود: ۳۰ نقطه حادثه خیز هم در محور امام رضا و محدوده پاکدشت شناسایی شده که با توجه به فعال بودن منطقه و میزان بالای تردد‌ها مسئولین باید هرچه سریعتر درخصوص ایمن سازی این نقاط، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

آمار بالای تصادف و حوادث جاده ای در محور مواصلاتی شهرستان های پاکدشت، ورامین و پیشوا (جاده تیغاب) باعث شد تا دادستان شهرستان پیشوا شخصا به این موضوع ورود پیدا کند و با مهلت یک ماهه مقرر شد حداقل ایمنی لازم تا تعریض کامل این مسیر، تامین شود.
کد خبر: ۱۶۵۴۵
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha