۱۶۹۳۷۰۴۹۰
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، سید حمیدرضا حسینی افزود: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، در یک روز کاری تعداد ۹ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در مجموع به عمق ۲۴۸ متر و با دبی یک و نیم لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

 

وی با بیان اینکه این تعداد چاه در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت مسدود شده است، اظهار داشت: با انجام این عملیات از خروج ۹ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شده است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم کشور محسوب می‌شود و بر این اساس امور منابع آب شهرستان ری، با هوشیاری و اهتمام جدی به حفظ و حراست از این منابع می پردازد.

 

این مسئول اضافه کرد: وزارت نیرو برای جلوگیری از تشدید بحران در دشت‌های ممنوعه، طرح‌های مهمی را در دستور کار دارد که طرح احیا و تعادل‌بخشی از منابع آب‌های زیرزمینی از مهمترین آنها و در راستای اجرای این طرح قرار است با کمک کشاورزان برداشت و تغذیه آب‌های زیرزمینی را به تعادل برساند.

 

مدیر امور منابع آب شهرستان ری ضمن هشدار به سودجویانی که به حفر غیرمجاز چاه ها و برداشت آب اقدام می کنند، یادآور شد: تیم های گشت و بازرسی این امور همواره در حال گشت و بازرسی در منطقه هستند و به محض شناسایی چاه حفاری شده غیر مجاز، با کمک دستگاه قضایی نسبت به انسداد آنها اقدام خواهند کرد.

 

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۲۲۳
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha