Daneshjoo-Park2
 

به گزارش تهران پرس، بوستان دانشجو یک فضای عمومی است و باید با مشارکت نهادها و دستگاه‌های متولی از حصار آسیب‌های اجتماعی آن را رها کرد و در اختیار خانواده‌ها قرار داد. این رویکرد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری است. این روزها پارک دانشجو در حصار آسیب‌های اجتماعی گرفتار شده و تلاش مدیریت شهری در ادوار گذشته برای ساماندهی آن بی‌نتیجه بوده اما رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران باور دارد اجرای مدون و زیربنایی رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و... بهترین گزینه رهایی بوستان دانشجو از حصار آسیب‌های اجتماعی است. نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با ما رویکردهای مدیریت شهری برای بهبود وضعیت این بوستان را تشریح کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

ساماندهی پارک دانشجو همواره اولویت مدیریت شهری بوده است. آیا در این دوره هم چنین اولویتی وجود دارد؟

قطعا اولویت دارد. نه‌تنها بوستان دانشجو بلکه تمام فضاهای عمومی متعلق به شهروندان و خانواده‌هاست و اگر این فضاها به‌نوعی درگیر آسیب‌های اجتماعی شده باشند یا شوند، برای رفع آنها باید تلاش کرد. به‌هرحال این بوستان به‌دلیل وجود بنای تئاتر شهر و همجواری با تالار وحدت، یک فضای هنری و فرهنگی محسوب می‌شود و همیشه مورد توجه علاقه‌مندان به هنر بوده اما به‌نظر می‌رسد در دوره‌های مختلف به‌دلیل غفلت و بی‌توجهی به رویدادهای فرهنگی، هنری و استفاده نادرست از این ظرفیت زمینه برای رشد آسیب اجتماعی فراهم شده است.

 

راهکار شما برای ساماندهی این بوستان چیست؟

یکی از مواردی که خیلی تأکید داریم، اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و... مستمر و زیربنایی در این بوستان است تا بتوان حضور خانواده‌ها را پررنگ‌تر کرد. چرا که طرح و برنامه‌های مقطعی و مناسبتی تأثیر ماندگاری نخواهند داشت و ازاین‌رو قصد داریم برنامه‌های تدوین‌شده در طول سال اجرا شوند.

 

آیا مدیریت شهری به‌تنهایی می‌تواند بوستان دانشجو را از آسیب پاکسازی کند؟

قطعا شهرداری به‌تنهایی قادر نیست چنین اقدامی را انجام دهد و نهادها و دستگاه‌های مرتبط ازجمله تئاتر شهر و اصحاب فرهنگ و هنر نیز برای رفع چالش ایجادشده باید مشارکت داشته باشند. ساماندهی بوستان دانشجو و بازگرداندن این فضا به شهروندان و خانواده‌ها و اهالی فرهنگ و هنر علاوه‌بر محتوای برنامه‌ها و طرح‌ها نیاز به برخی زیرساخت‌ها نیز دارد که این موضوع باید در کمیته‌های تخصصی فرهنگی و هنری کمیسیون بررسی شود. به‌هرحال امیدواریم بتوانیم سال آینده اقدامات‌مان را شروع کنیم.

 

منبع: همشهری

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۱۶۰۹۳
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha