n00123843-b
به گزارش تهران پرس، سرلشکر محمد باقری پیش از ظهر امروز در گردهمایی یاران حاج قاسم که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی در محل مصلی امام علی علیه السلام برگزار شده بود، گفت: وحدتی که با نفس حاج قاسم شکل گرفته است،

در همه سازمان های نطامی این استان دیده می شود که موجب شادی دل رهبر انقلاب که عزیزان ما در سپاه، ارتش و انتظامی به طور هم افزا ماموریت های مقدس خود را انجام می دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: با خدا عهد می بندیم تا جان در بدن داریم راه شهید سلیمانی ها را ادامه می دهیم و پاسدار ارزش ها باشیم، بایستیم و مقاومت و دفاع کنیم.

وی ابراز کرد: رهبر انقلاب تعابیر بلندی را در خصوص این شهید به کار بردند که سابقه نداشت هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت شهید سلیمانی، چنان که فرمودند به حاج قاسم و ابومهدی باید به شکل یک مکتب و مدرسه درس آموز دید نه یک شخص.

این مقام مسئول اظهار کرد: این عبارت "مکتب سلیمانی" مدال افتخاری است که ولی امر مسلمین به این شهید عنایت کردند، مکتب دارای اصالت، ریشه، صحت و دقت است.

شهید سلیمانی در ایمان مطابق فقه عمل می کرد/ حاج قاسم از عمق جان مطیع دستورات اسلام بود

سرلشکر باقری اظهار کرد: مکتب تاریخ ساز، انسان ساز، عزت بخش و الهام آفرین است و در آموزش و تربیت نسل اندر نسل این ملت و مظلومان جهان نقش دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما چون در کوران حادثه هستیم درک درستی از مکتب سلیمانی نداریم به مرور زمان مشخص می شود، ابراز کرد: این فرد یک اسطوره و صاحب یک مکتب است؛ خدا به او توفیق داد، از ابتدای جوانی و تا روز شهادت بدون هر گونه خستگی و وقفه در جبهه ها و اشکال مختلف خدمتگزار بود و برای ما جاماندگان تربیت آموزی کرد و تجربه به جا گذاشت و ما باید آنها را بازخوانی و منتقل کنیم و آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ کمتر کسی است که دارای ویژگی های با هم همزمان باشد؛ شهید مطهری به این ویژگی در مولا علی علیه السلام اشاره می کند که دافعه و جاذبه با هم داشت، گفت: شهید سلیمانی به تاسی از امام علی علیه السلام این ویژگی ها را داشت همزمان که در مقابل استکبار اوج اقتدار مبارزه و سرسختی را داشت در اوج عطوفت و برادری با فرزندان شهدا و محرومان داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: او همزمان هم دیپلماتی کار کشته بود که بزرگترین شخصیت های سیاسی جهان در برابر استدلال او کوتاه میامدند و در میدان رزم به عنوان یک فرمانده آگاه و جسور دشمن را به شکست می کشاند و از این گونه ویژگی های او بسیار است.

سرلشکر باقری با طرح این سوال که او چه کرد که عنوان مکتب شهید سلیمانی به او عطا شد، عنوان کرد: او در ایمان مطابق فقه عمل می کرد و از عمق جان مطیع محض دستورات اسلام، عاشق اهل بیت علیه السلام و صاحب روضه و عزاداری بود.

درایت و تدبیر حاج قاسم بی نظیر بود/ خط قرمز شهید سلیمانی، ولایت امر، رهبری و نظام بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه او ولایتمدار بود در دوران امامین انقلاب خود را سرباز ولایت و مطیع ولایت می دانست، اظهار کرد: چنانچه دستوری به او داده می شد ذره ای تردید و اجتهاد نداشت و تابع محض بود.

وی بیان کرد: او به نصرت الهی توکل داشت در کار او برخورد به بن بست ها فراوان اتفاق می افتاد او پس از اینکه همه تدبیرها را به کار می بست؛ توکلش به خدا بود و معتقد بود امر حق و جبهه حق پیش خواهد رفت و بارها گزارش بازگشایی در بن بست را می داد می گفت این از رزق هایی بود که روی آن حساب نکرده بودیم و خدا نصیب ما کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: او مخلص و صادق بود صداقت با خدا، پیامبر(ص) و ائمه علیه السلام، فرمانده کل قوا، شهیدان، اسلام، انقلاب و جبهه حق در او موج میزد؛ او فوق العاده بصیر بود چه در خصوص جریان ها و تحولات سیاسی در داخل چه در سطح منطقه.

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید سلیمانی به تمام جریان های سیاسی و فکری در منطقه مسلط و آگاه بود و آگاهی بخش بود

و خود را تابع ولی امر می دانست و تلاش زیادی در جهت وحدت افزایی و انسجام ملی داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه خط قرمز او ولایت امر و مقام معظم رهبری و نظام بود، ابراز کرد: دانش،درایت و تدبیر او بی نظیر بود و هم شناخت نسبت به اسلام و هم حوزه ماموریتی خود و حکمت عملی را می توان در او دید.

شهید سلیمانی؛ مرد تدبیر، نقشه، استدلال و منطق بود

وی گفت: در کردستان عراق، کشور عراق به سمت تجزیه رفت او تذکر داد و با تدبیرش وحدت و حاکمیت ملی در عراق اعاده شد و در سوریه و لبنان هم وحدت افزا بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: سعه صدرش بی نظیر بود، در سطح منطقه به دلیل سیاسی کاری ها گاهی تصمیماتش اجرایی نمی شد، اما او ناامید نمی شد و او مجددا از نوع آغاز کرد؛ هفته هفته و شبانه روز در عراق برای وحدت شیعه و سنی تلاش می کرد او تکلیف گرا بود منتظر نبود به نتیجه برسد.

سرلشکر باقری بیان کرد: این شجاعت، بی باکی کور نبود؛ او مرد تدبیر و نقشه و استدلال و منطق بود و در عمل با تمام وجود به دل دشمن میزد؛ این بصیرت از کجا آمده بود، وقتی در راه خدا جهاد می کرد؛خدا به او راه نشان می داد و نصرت الهی شاملش بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: وقتی کمک خدا بود ثبات قدم است و لرزش و تردیدی نیست این ثبات قدم هدیه خداوند به اوست و در برابر دشمنان چنان می جنگید که دشمن یارای مقابله نداشت و اینها سازنده مکتب شهبد سلیمانی است.

وی اظهار کرد: اگر استکبار جهانی کمکی به کسی بکند انتظار پاداش ده برابری و طلبکاری دارد در افغانستان، لبنان، عراق و سوریه مشخص شد.

شهید سلیمانی، مدیری همه جانبه بود

این مقام مسئول ابراز کرد: شهید سلیمانی خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می دانست؛ فرمانده بود اما به کسی امر و نهی نکرد این را سید حسن نصرالله بارها گفته است؛ راه را نشان می داد اما تصمیم گیری و فرماندهی را به خودشان واگذار می کرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه از فرماندهان آنها شجاعتر و خط مقدمی تر بود و تشکیلاتی و سازمان ده بود، تصریح کرد: در ابتدای ایجاد سپاه قدس، هیچکدام از بخش های جبهه مقاومت یک صدم این تشکیلات را نداشتند این سازماندهی رزمی و تجهیزات را نداشتند او با رعایت مصلحت جمهوری اسلامی سازمان هایی ایجاد کرد که امروز بازدارندگی در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یادم است در بیروت در یک جلسه شورای نظامی حزب الله ۲۲ ساعت طول کشید؛ همه از حال رفتند و حاج قاسم مثل کوه با آنها بحث می کرد، خستگی ناپذیر بود.

وی با بیان اینکه فوق العاده سخت تر از ایجاد یگان نظامی در کشور خودمان، ایجاد جبهه مقاومت در منطقه است، ابراز کرد: او مأنوس و غمخوار خانواده شهدا بود.

این مقام مسئول تأکید کرد: شهید سلیمانی، مدیری همه جانبه بود، صرفا سردار نطامی نبود؛ سختانش برای هنرمندان، نخبگان، کادر درمانی و غیره دارای نکات اساسی است و او مدیری همه جانبه بود.

مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نظام درس آموز است/تشییع میلیونی حاج قاسم نمایش درک محبت او توسط مردم بود

سرلشکر باقری ادامه داد: شهید سلیمانی نگاه همه جانبه به همه جوانان داشت؛ همه را فرزند انقلاب، ایران و فرزند خود می دانست و همه ملت ایران با رویکردی در آن تشییع دهها میلیونی نشان دادند، محبت پدری را درک کردند و چند میلیون نفر جذب انقلاب و اسلام با این ظرفیت عظیم شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در یکی از جلسات حساس وسط جلسه با عذرخواهی ترک کرد بعد سوال کردیم، گفت بخاطر عمل جراحی خواهرش و حضور در بیمارستان رفته بود.

وی اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نظام نیروهای مسلح، دولتی ها، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان و همه جوانان تربیت و درس آموزی دارد؛ تربیتی که با خون امضا شده؛ خون او از شهادتی توسط شقی ترین دشمن است که پای این مکتب را امضا کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهید سلیمانی بخش مهمی از راه مقابله با دشمن طی کرد؛ در زندگیش و شهادتش آنها را به ذلت کشاند مگر آمریکا حاضر بود منطقه را ترک کند در افغانستان و عراق مجبور به ترک هستند.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: پیمان می بندیم راه نورانی شهید سلیمانی را تا دست یابی هر آنچه که خدا صلاح می داند، ذره ای کوتاه نیاییم و خسته نشویم، تا ظهور مهدی و دادن پرچم انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب به دست امام زمان(عج) شاهد به ثمر نشستن خون این شهید باشیم.

انتهای پیام
کد خبر: ۱۵۸۷۷
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha