۶۷۶۱۷۹a5-0ed8-4ac3-aa63-c66af3f51f12_PhotoA
به گزارش تهران پرس؛ احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در مراسم افتتاحیه دوره ی ششم شورای عالی استان ها  از این شورا به عنوان نماد مهم مردم سالاری دینی یاد کرد  و گفت: این سوال مطرح می شود که ما باید چه کاری کنیم که مردم مزه این مردم سالاری را بچشند و شوراها چطور باید در خدمت مردم باشند که مردم لحظه شماری کنند که بتوانند لحظه ای عضو شورا را ببیند و احساس نزدیکی و صمیمیت کنند؟

وی ادامه داد: اگر ما مجلس شورای اسلامی را یک نماد مردم سالاری دینی بدانیم که باید مسائل و مشکلات را در سطح ملی حل کند، شورا نماد دیگر مردمسالاری دینی هستند که باید در سطح محلی مشکلات را حل کنند و اگر شوراها این کار را انجام ندهند مجلس به امور محلی ورود می کند در حالی که بر اساس قانون اساسی باید هر کسی در جایگاه خود قرار گیرد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: اگر شوراها بتوانند به وظایف خود عمل کنند مجلس هم با خیال راحت به کارهای نظارتی و قانون گذاری در سطح ملی می رسد. قانون اساسی این زنجیره را درست دیده است و این یک اصل درست در شکل حکمرانی است. بنابراین ما باید بتوانیم این قانون را اجرا کنیم.

اینکه شوراها بتوانند هرجایی این وظایف را درست عمل کنند به عهده شورای عالی استان هاست که نقش هادی و راهبر را دارد و باید بتواند شوراها را در سطوح دیگر راهنمایی کند تا حکمرانی در سطح محلی اعمال شود.

وحیدی اضافه کرد:  اگر آنچه که در قانون اساسی پیش بینی شده است اتفاق بیفتد بسیار کار میمونی است. از زمانی که شوراها تشکیل شده است این اتفاق به صورت کامل رخ نداده است و باید در آینده تکمیل شود. در این صورت است که مردم احساس مشارکت در کارها می کنند و وظیفه خود می دانند که در مسائل شهر و روستای خود مشارکت و همکاری کنند.

وی با بیان این که این رکن مهم و نماد مردم سالاری دینی را باید پاس بداریم، افزود: طبیعتا مردم در مورد بعضی از مسائل بسیار حساس هستند و در مورد شوراها بحث رفتار خلاف قانون و پارتی بازی است که مردم نمی پذیرند. مردم علاقه دارند که شوراها را از خود بدانند و رابطه بازی و فساد میان آنها وجود نداشته باشد.

وزیر کشور گفت: باید منزلت شوراها را حفظ کرد. چرا که این منزلت بسیار مهم است و قانون اساسی این اتفاق مهم را رقم زده است. از این رو نباید اجازه داد اندک افرادی جایگاه شوراها را تخریب کنند و حفظ این جایگاه بر عهده شورای عالی استان ها و سایر شوراهاست.

وی مقارن شدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید سلیمانی با انتخابات سال اول دوره ششم هیات رئیسه شورای عالی استان ها را خوش یمن دانست و عنوان کرد: ما باید مدیریت جهادی و انقلابی را از سردار شهید الگو برداری کنیم و از آنها مدد بجوییم.

پایان پیام/

 
کد خبر: ۱۵۸۸۰
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha