۷۴۷۰۱۶۳_۲۸۵
به گزارش تهران پرس، آقای محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در واکنش به تذکر نمایندگان مبنی بر لزوم نتیجه بخش بودن تحقیق و تفحص‌های مجلس، تصریح کرد: تحقیق و تفحص یک ضرورت و ابزار مهم نظارتی مجلس است، اما اینکه تحقیق و تفحص‌ها در چه زمان، مجموعه و با چه نیتی انجام گیرد، بسیار مهم است.

 

وی افزود: من یک بررسی در تحقیق و تفحص‌های دوره‌های گذشته و اکنون داشتم؛ متاسفانه این جهت گیری‌ها منجر به آن شده که نتیجه نهایی ضعیف باشد در حالی که آثار تحقیق و تفحص باید منجر به اصلاح امور شود.

 

رئیس مجلس گفت: متاسفانه ما ضعیف عمل کردیم؛ لذا خواهش می‌کنم نمایندگان در مرحله تقاضا، بررسی، ارائه گزارش به صحن و همچنین رسیدگی به تخلفات در مراجع قضایی، توجه لازم را داشته باشند.

 

محمدباقر قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاری شدن سیل در روزهای اخیر در جنوب کشور و خسارات وارده به مردم اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس درخواست می‌کنیم نسبت به پیگیری خسارات سیلی که در دو سه روز اخیر در بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و جنوب استان کرمان جاری شده، اقدام کنند.

 

وی افزود: دیشب تا دیروقت من پیگیر موضوع بودم؛ شرایط آنجا خوب نیست و نیاز داریم که پیگیری‌های فوری برای حل مشکلات مردم انجام شود.

 

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران، هلال احمر، وزارت نیرو و کمیته امداد برای حل مشکلات مردم منطقه تلاش کنند، خاطرنشان کرد: البته از اینکه باران آمده خوشحالیم اما برای مشکلات پیش آمده باید اقدام فوری شود.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۸۵۳
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha