۱۴۰۰۰۷۱۴۰۰۰۲۵۵_Test_PhotoN
به گزارش گروه دیگر رسانه‌های تهران پرس، فتنه سال ۸۸ و بعد از آن حماسه ۹ دی همان سال یکی از ماندگارترین‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی شد. فتنه‌ای که با توطئه دشمن قسم خورده و فریب برخی خواص بعد از انتخابات آن سال به راه افتاد تا بلکه دشمن بتواند از  این آب گل آلود ماهی بگیرد.

 

در همین رابطه سایت خبری تحلیلی «بصیرت»  گفت‌وگویی با دکتر«یدالله جوانی»، معاون سیاسی سپاه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

 

فتنه ۸۸ ماهیت صهیونیستی داشت 

 

- اگر کسی بخواهد ارزیابی درستی نسبت به فتنه ۸۸ داشته باشد، باید ابتدا ماهیت و هدف این فتنه را بشناسد که باید تاکید داشت ماهیت آن صهیونیستی و هدفش هم در واقع براندازی نظام جمهوری اسلامی به شکل ویژه و خاص با الگو از انقلاب‌های مخملی و انقلاب‌های رنگینی بود که پیش از این آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از موضع آن برای تغییر و تحول سیاسی در برخی از کشورهای اروپای شرقی و کشورهای  شوروی سابق مانند گرجستان استفاده کرده‌بودند.

 

دلیل اصلی دشمنی آمریکایی‌ها تلاش برای یک سلطه انحصاری و رهبری بر دنیاست

 

- دلیل اصلی آمریکایی ها برای دشمنی و رویکردهای براندازانه نسبت به جمهوری اسلامی، تلاششان برای یک سلطه انحصاری و رهبری بر دنیاست؛ هدفی که با برآورد کارشناسان آمریکایی با وجود انقلاب ایران و جمهوری اسلامی در خاورمیانه محقق نخواهد شد، چرا که جمهوری اسلامی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که در منطقه دارد مانع اصلی آنها برای سلطه بر منطقه و سپس سلطه بر جهان خواهد بود.

 

- لذا میبینیم که آمریکایی‌ها برای رسیدن به این هدف یعنی براندازی نظام اسلامی ایران در منطقه به شکل پیوسته توطئه‌هایی را طراحی کرده و یکی پس از دیگری هم شکست خورده اند.

 

- در نهایت به این نتیجه‌ رسیده‌اند که برای شکست جمهوری اسلامی می‌بایست از نیروهای داخلی ایران کمک بگیرند و از طریق آنها مردم را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند.

 

با هوشمندی مردم و درایت رهبری توطئه‌ آمریکایی‌‌ها شکست خورد

 

- فرمولی که آمریکایی ها بدان دست یافته اند این است که برای شکست انقلاب و ساقط  شدن جمهوری اسلامی هیچ نیرویی نمی‌تواند کارساز باشد مگر همان نیرویی که ایجادش کرده است! که در واقع همان مردم هستند.

 

- استراتژی دشمن این بود که با وجود ظرفیت‌ها و نیروهایی در درون کشور که امکان ورود به عرصه انتخابات را هم دارند از این می توانند برای پیاده‌سازی انقلاب رنگی در ایران برنامه ریزی کنند.

 

- طبیعی است که وقتی الگویی مانند انقلاب رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است مدل آن در بستر انتخابات پیاده شود و افرادی هم  برای بازی و پیاده‌سازی این نقشه به صحنه‌ می آیند که در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته اند و اساسأ اگر  نام و نشانی هم  پیدا کرده اند به خاطر انقلاب و در جمهوری اسلامی بوده است. ولی چون به نوعی ریزش‌‌های انقلاب، استحاله‌شده‌ها و انقلابی‌های پشیمان  و افرادی بودند که به سمت قدرت‌گرایی و دنیا گرایی رفته بودند؛ پذیرفتند که چنین نقشه‌ای را پیاده کنند.

 

- این همان موردی بود که سبب شد در ابتدای امر تشخیص برای مردم مشکل شود و به همین خاطر هم به آن  فتنه می گویند چرا که فتنه شرایطی است که حق و باطل با هم مخلوط می‌شود. بنابراین وقتی که فردی مثل میرحسین موسوی می‌آید و دروغ بزرگ تقلب را مطرح می‌کند عده‌ای باور می‌کنند که این حرف ممکن است راست باشد. اما به دلیل هوشمندی و ظرفیت مردم در کنار  درایتی که مقام معظم رهبری داشتند این نقشه نتوانست به نتیجه برسد و مانند دیگر توطئه‌های آمریکایی‌ با شکست کامل مواجه شد.

 

نقش رهبری در مدیریت فتنه نقش اصلی و بی‌بدیل است

 

- من معقتدم نقش رهبری در مدیریت فتنه یک نقش اصلی و بی بدیل است. اگر مقام معظم رهبری با درایت، حکمت و قاطعیت با جریان فتنه برخورد نمی‌کردند، این جریان می‌توانست مشکلات بسیار بیشتری را برای کشور به وجود بیاورد چرا که عناصری که در این فتنه مشارکت داشتند و خواصی که به دلیل بی‌بصیرتی و منافع خودشان سکوت کرده بودند شرایط سختی را بوجود آوردند.

 

- در این میان برخی از ساده‌اندیشان هم می‌گفتند که حالا با به وجود آمدن چنین شرایطی که برخی ادعای تقلب در انتخابات را می‌کنند و خواهان ابطال انتخابات هستند، چه اشکالی دارد که این انتخابات باطل شود و مجددا انتخابات دیگری برگزار شود. عده‌ای هم با اهداف از پیش تعیین شده بحث شورای حکمیت یا رفراندم را مطرح کردند؛ اما تمام این مسائل پرده‌های دیگری از آن فتنه بود که می‌توانست مشکلات عدیده ای ایجاد کند.

 

- اما ما شاهد بودیم که مقام معظم رهبری با تشخیص درست و به موقع نقشه دشمنان به صحنه‌ آمده و آن خطبه‌های تاریخی ۲۲ خرداد سال ۸۸ را ایراد کردند و به مردم گفتند که داستان چیست. رهبری با فتنه‌گران اتمام حجت کرده، در مقابل بیگانگان مواضع قاطع و روشنی اتخاذ و مسیر آینده را ترسیم کردند.

 

سفارتخانه برخی کشورهای اروپایی در فتنه ۸۸  فعال بود

 

- صحبت‌هایی که آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها کردند و رفتارهایی که از خود به نمایش گذاشتند، موضع‌گیری‌هایی که رسانه های غربی و وابسته به نظام سلطه داشتند، صحبت‌هایی که جریان ضد انقلاب اعم از منافقین و سلطنت طلبان داشتند همه و همه نشان می‌دهد که برآوردشان این نبود که یک اتفاق مانند ۹ دی در ایران رخ بدهد بلکه برعکس برآوردشان این بود که نقشه‌ای که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها طراحی کردند با کمک عواملی در داخل ایران بی بروبرگرد به نتیجه می‌رسد و با صراحت هم اعلام کردند که جمهوری‌اسلامی پایان سال ۸۸ را قطعا نخواهد دید و ساقط خواهد شد.

 

- به عنوان مثال ببینید رفتار برخی از کشورهای اروپایی به گونه ای است که در روزهای ناآرامی و اغتشاش رسما اعلام می‌کنند که در سفارت خانه‌های ما بر روی کسانی که احیانا بخواهند پناه بیاورند و در امان باشند باز است. یعنی در واقع سفارت‌خانه های آنها می‌آید در مقابل نظام اسلامی ایران می‌ایستد برای اینکه کسانی که تظاهرات می‌کنند، آسیب می‌رسانند، اغتشاش می‌کنند و ناامنی ایجاد می‌کنند و به اقدامات خطرناک دست می زنند اگر تحت تعقیب قرار گرفتند بتوانند در سفارتخانه های اروپایی پناه بگیرند.

 

- این رفتارها و تحلیل‌آن ها نشان می‌دهد که آنها برآورد دیگری از روند و جریان فتنه داشتند و این همان جایی است که امام(ره) می‌فرمایند «دشمن ما مردم ما را نمی‌شناسد» و باز هم اینجا مردم شاهکار کرده و دشمنان  را غافلگیر کردند و دشمنان بار دیگر از مردم ایران شکستی واقعی خوردند.

 

مردم خالق و پیروز حماسه ۹ دی هستند

 

- دشمنان طراحی کرده بودند که در بستر انتخابات ۸۸  و با دروغ تقلب و فریب، مردم را متقاعد کنند که نظام دچار  فساد شده و این فساد تا اندازه‌ای هست که حتی حاضر است به آرای مردم خیانت و در آرای آنها دخل و تصرف کند.

 

- متاسفانه کسانی که به دروغ ادعای تبعیت از ولایت را می‌کردند در حقیقت خود ولایت را نشانه رفته بودند، یعنی عدالت ولایت در فتنه ۸۸ هدف‌گذاری شده بود که باید به چالش کشیده می شد ولی دیدیم کسانی که  این فتنه را با شکست مواجه کرده و آن را خنثی کردند همان مردمی بودند که قرار بود در جریان این فتنه فریب بخورند و با فریب، آنها بیایند و نظام را به چالش بکشند. لذا روز ۹ دی روز مردم و شکوه و بصیرت است که الحمدالله در تاریخ ماندگار شد.

 

- خالق و پیروز حماسه ۹ دی مردم ایران هستند. و این مردم در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی، جریان ضد انقلاب و جریان فتنه‌گر به صحنه‌ آمدند و در واقع در سال ۸۸ یک جبهه متنوع و گسترده با مجموعه‌ها و جریان‌های مختلف به صحنه‌ آمد و ضد انقلاب اسلامی را شکست داد.

 

توطئه‌ای پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ نداشتیم

 

- ما از زمان پیروزی انقلاب و حتی در همین زمان که سال ۱۴۰۰ هست فتنه و توطئه‌ای خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ نداشتیم و این به دلیل طراحی پیچیده و کارهای فراوانی که انجام شده بود، امکاناتی که به صحنه‌ آمده بود و بازیگرانی که پذیرفتند در این فتنه بازی کنند و ادعاهایی که مطرح کردند بود اما خوشبختانه با عنایات الهی این نقشه‌هم با شکست مواجه شد.

 

انتهای پیام/

 

 
کد خبر: ۱۵۶۶۹
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha