علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم و همگی این را می دانیم اخلاص در عمل حاج قاسم مهمترین بعد شخصیتی این سردار بزرگ است.
۲۰۶۷۷۶۰
به گزارش تهران پرس، پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سلیمانی به دست عمال آمریکا در بغداد، پلتفرم اینستاگرام در روزهای اخیر حداقل ۱۳ میلیون پست ذیل هشتگ «Hero» که به مناسبت شهادت سردار دل‌ها منتشر شده بود را مسدود کرد.

این در حالی‌ست که در طول دو سال گذشته صفحات زیادی در این شبکه اجتماعی به دلیل انتشار تصویر یا نام "سردار شهید قاسم سلیمانی" مسدود شد.

پس از اقدام اینستاگرام در مسدودسازی میلیون‌ها پست با هشتگ قهرمان، نمایندگان مجلس در سراسر ایران به این مسئله واکنش نشان دادند.

علیرضا زندیان؛ نماینده بیجار:

حاج قاسم یک الگوی کامل برای جوانان در تمام ابعاد است

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم و همگی این را می دانیم اخلاص در عمل حاج قاسم مهمترین بعد شخصیتی این سردار بزرگ است.


وی افزود: بعد از دو سال از شهادت این بزرگ مرد ابعاد شخصیتی حاج قاسم و منش و اخلاق این شهید بزرگ در قالب مکتب سلیمانی در جامعه متبلور گشته است.


نماینده مردم بیجار با تاکید بر تبیین مکتب حاج قاسم در بین اقشار مختلف جامعه، گفت: حاج قاسم یک شخصیت تاثیر گذار در جهان اسلام است که پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.


زندیان ادامه داد: امروز از سردار حاج قاسم بعنوان یک اسوه نام برده می شود در که تمام جهات یک الگوی کامل در جامعه برای نسل نوجوان و جوان است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: سردار دلها از بعد معنوی و فردی بسیار جامع و قوی بودند و یک الگوی کامل هستند.


نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد همه مسولان از ظرفیت عظیم حاج قاسم بعنوان یک الگو جهت همراهی با مردم و اخلاص در عمل پیروی کنیم.


زندیان بیان داشت: کشورهای غربی برای معرفی الگوها و اسوه ها خود از تمام ظرفیت ها هنری استفاده می کنند اما متاسفانه ما در این خصوص دچار عقب ماندگی های هستیم که باید جبران شود.


وی با تاکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها یک نمونه کامل از یک مومن انقلابی است، گفت: ابعاد مختلفی در شخصیت حاج قاسم وجود دارد که می توان از آن الگو گیری کرد چرا که به راستی ویژگی ها و فضایل اخلاقی ایشان کمتر یکجا در یک فرد دیده می شود.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یک گنج عظیم و چراغ فروزانی است که به دلیل داشتن اخلاص در عمل و روحیه جهادی و مبارزه با دشمن روز به روز بر ارزش آن افزوده می گردد.


علیرضا نظری؛ نماینده خمین:

حذف محتوای مرتبط با شهید سلیمانی در راستای اهداف مغرضانه استکبار است/ نباید به دشمن اجازه داد اهداف خود را در حوزه رسانه پیش ببرد

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم در خصوص حذف محتوای مرتبط با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: رسانه های استکباری در راستای اهداف مغرضانه رژیم هایشان، علیه شهید سلیمانی و هر کسی که در خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب باشد محدودیت ایجاد می کنند.

وی افزود: البته چنین اقداماتی از سوی رسانه های استکباری چیز دور از ذهنی نیست چرا که از آنان انتظاری جز دشمنی نیست. اما روی سخن ما با مسئولین داخلی است و باید از آنان مطالبه کرد که تا چه زمانی می خواهیم دست دشمنان و بدخواهان را باز بگذاریم تا اهداف خود را در حوزه رسانه پیش ببرند. لذا باید در تصمیم گیری ها برای این موضوع چاره اندیشی شود.


نظری با بیان اینکه نیروهای ارزشی می توانند با اقدامات به موقع خود انزجارشان از تصمیمات مغرضانه شبکه های اجتماعی خارجی را نشان دهند، تصریح کرد: واکنش مناسب نیروهای ارزشی با انتشار مطالبی در پاسخ به لجن پراکنی رسانه های معاند می تواند پاسخ مناسبی به آنان باشد.


وی اضافه کرد: همچنین می توان با انتشار مطالبی با هشتگ های یکسان (همانگونه که قبلا هم انجام شده)، نفرت از اقدامات مخالف آزادی بیان رسانه های بیگانه را نشان داد تا بازخوردی ملموس داشته باشد.


نماینده مردم خمین تاکید کرد: با توجه به اینکه شهید سلیمانی متعلق به تمام آحاد ملت -خارج از دسته بندی های حزبی و جناحی- است، لذا می طلبد تمام اقشار مردم نسبت به شهید سلیمانی تعصب نشان داده و در سالگرد شهادت ایشان بازخورد خوبی از اعتراض و نگرانی خود از اقدامات مغرضانه دشمن را به منصه ظهور بگذارند.


محمد سرگزی، نماینده زابل:


ترور مجازی کاربران نشان‌دهنده ترس استکبار از نام حاج قاسم است/ باید به دنبال مستقل شدن در فضای پلتفرم‌های مجازی باشیم


محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی پیرامون حذف نام و عکس سردار سلیمانی در پلتفرم های فضای مجازی به ویژه اینستاگرام، بیان کرد: این اقدام برگرفته از خباثت و دشمنی همه جانبه استکبار جهانی نسبت به تمام آزادی خواهان جهان است.


وی افزود: اگر تشییع باشکوه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بازخوانی کنیم پیام بسیار زیادی برای کشورهای استکباری در دنیا دارد، حاج قاسم شخصیت و قهرمان ملی‌ای بود که تمام زندگی، آبرو و داشته های خود را برای دفاع از مستضعفین عالم گذاشت و خون خود را هدیه و نثار راه اعتلای اسلام کرد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: شخصیت حاج قاسم سلیمانی و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان، برای دشمنان سنگین تمام شد.


وی ادامه داد: اکنون دشمن با تمام توان و قوا به دنبال این است که تفکر و منش حاج قاسم استمرار پیدا نکند که این خیالی واهی و باطلی بیش نیست، چرا که افراد ارزشمند و امثال "حاج قاسم سلیمانی ها "، از فضای ذهنی انسان های آزادی خواه هیچگاه پاک و حذف نخواهند شد.


سرگزی با اشاره به اینکه باید به دنبال مستقل شدن در فضای پلتفرمی باشیم، گفت: بعضا این ایراد به ما وارد است که ظرفیت هایی را ایجاد نکرده ایم مبنی بر اینکه پلتفرم هایی را خودمان طراحی کنیم که گسترش و بحث افکار جریان انقلابی توسط خودمان مدیریت شود، در همین راستا به علت این خلاء می بینیم که دشمن با بهره گیری از پلتفرم ها بعضا برای جریان دادن، مخفی و قطع کردن یک جریان از ظرفیت های پلتفرمی خود استفاده می کند که در موضوع "حاج قاسم سلیمانی"، نمونه ای از آن را شاهد هستیم.


مصطفی طاهری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


فقدان پلتفرم‌های داخلی ارزش‌های ملت ایران را مورد هجوم خارجی‌ها قرار می‌دهد/ ضرورت ارتقای پلتفرم‌های داخلی برای استفاده مردم


مصطفی طاهری اظهار داشت: متاسفانه مدیریت کشور در فضای مجازی بسیار ضعیف است و همواره مدیریت این فضا به دلیل استفاده از پلتفرم‌های خارجی توسط سایر کشورهای دارای این پلتفرم‌ها انجام می‌شود.


وی با اشاره به حذف نام و عکس سردار سلیمانی در پلتفرم‌های خارجی، بیان داشت:  باید اعتماد مردم به استفاده از پلتفرم‌های داخلی افزایش یابد تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برضرورت ارتقای پلتفرم‌های داخلی برای استفاده مردم تاکید کرد و گفت: باید این ارتقا به گونه‌ای انجام شود که مردم بتوانند امورات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میزان ترافیک اینترنت در ایران را نسبت بین‌الملل ۸۰ به ۲۰ عنوان کرد و گفت: مردم در چنین فضایی نمی‌توانند به اهداف خود برسند و به همین دلیل به پلتفرم‌های خارجی روی می‌آورند.


طاهری گفت: به دلیل نداشتن پلتفرم‌های داخلی در کشور، ارزش‌ها و باورهای ملت ایران مورد هجوم خارجی‌ها قرار گرفته و گاهی مثل حذف عکس و نام سردار سلیمانی با استبداد رای در این فضا مواجه می‌شویم.


وی با بیان اینکه در برابر پلتفرم‌های خارجی اقتدار لازم را نداریم، افزود: باید دولت و مجلس به سمت اقتدار بخشی به پلتفرم‌های داخلی حرکت کنند تا شاهد چنین رفتاری با عقاید و باورهای مردم ایران نباشیم.


محمدصالح جوکار؛ نماینده یزد و اشکذر:


حذف «حاج قاسم» در شبکه‌های اجتماعی از اجاره‌نشینی‌مان در فضای‌مجازی است


محمد صالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام شبکه های اجتماعی خارجی برای حذف نام و عکس سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه انچه در فضای مجازی و به ویژه در شبکه های اجتماعی رخ می دهد نشان از عقب بودنمان در تولید محتوا و ارائه پلتفرم های بومی برای حضور مردم در شبکه های اجتماعی است.


جوکار افزود: هر فناوری که در دنیا تولید می شود بدون هدف نیست و این هدف برای سازندگان آن قطعا مهم و پر اهمیت است لذا در فضای مجازی هم هر فناوری نرم افزاری و سخت افزاری با هر هدفی که تولید می شود برای سازندگان آن مهم است که برای همه مشخص شده که نه تنها اهداف این تولیدکنندگان حتی نزدیک به ارزش های انقلاب اسلامی نیست که در بسیاری از جاها بر خلاف و نقطه مقابل ارزش های این انقلاب هم هست.


رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: اگر امروز می بینم قلمرویی در این فضا مجاری نداریم به دلیل این است که اجاره نشین دیگر کشورها هستیم و آن صاحب خانه است که برای ما تعیین تکلیف می کند.


جوکار با بیان اینکه مستاجر خوب بودن برای تولیدکنندگان فضای مجازی یعنی همراه شدن با سیاست های ان ها اذعان کرد: هر کجا رفتارها و کنش های ما در راستای سیاست های این قدرت ها باشد آن را حفظ می کنند و هر کجا هم که نباشد بدون پروا ان را حذف می کنند مانند موضوع شهید سلیمانی که از ارزش های مکتب انقلاب اسلامی است اما به دلیل هم راستا نبودن با سیاست های یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به راحتی مقابله و حذف می شود.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی به عنوان یک سرباز در مقابله با تروریست عمل فعالانه ای با نمای جهانی داشته است و در مقابله بسیاری از اهداف و سیاست های صاحبان چنین پلتفرم هایی ایستادگی کرد پس جای تعجب نیست که پررنگ شدن این شخصیت ها در فضای و قلمرو انها زمینه غضب آن ها را فراهم کند.


وی تقویت پلتفرم های داخلی را یکی از راه حل های ایجاد قلمرو انقلاب اسلامی در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: استفاده درست از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی حلقه گمشده امروز کشور ما در فضای مجازی است چراکه این رویه و منش پلتفرم های خارجی را نمی توان تغییر داد و استقلال در فضای مجازی تنها با تکیه بر توان داخلی امکان پذیر است.


نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن ابراز کرد: هیچگونه قوانینی هم در حوزه فضای مجازی وجود ندارد و در سایه این بی قانونی هر کسی هر اقدامی ار مجاز می داند که انجام دهد به ویژه صاحبان شبکه ها و پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک که قطعا ادامه خواهد داشت.


عباس گودرزی؛ عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:


حذف پست‌های سردار سلیمانی در اینستاگرام، نقض آزادی بیان است


عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اقدام اینستاگرام در راستای حذف پست های سردار سلیمانی، اظهار داشت: این اقدام نشان می دهد که آزادی بیان و حمایت از فضای باز سیاسی از سوی نظام سلطه صرفا در حد ادعا و شعار بوده و همچنین ابزاری برای تسلط بر فکر و ذهن و باورهای ملتها است.


وی افزود: آنجایی که عقاید دیگر ملتها به ضرر و زیان آنها باشد کاملا دیکتاتوری، خشن و با نگاه صددرصد ‌سانسوری رفتار می کنند و آنجایی که منافع خودشان تامین شود، دم از آزادی بیان و اندیشه می زنند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام و حذف پست هایی که مزین به نام و تصاویر سردار سلیمانی است، بزرگترین نماد، نشانه و علامت در واهی بودن و دروغ بودن ادعاهای نظام سلطه است.


گودرزی با اشاره به اینکه حذف پست‌های سردار سلیمانی در اینستاگرام، نقض آزادی بیان است، بیان کرد: البته این اقدامات ارادت و عشق مردم را نسبت به سردار دلها بیشتر خواهد کرد.


مهدی باقری؛ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:


انتظار نمایندگان مجلس رفتار غیورانه از دولت در برابر حذف نام و عکس سردار سلیمانی است/ حاج قاسم سلیمانی در قلب مردم ایران جای دارد


حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز اظهار داشت: امروز بیانیه‌ای به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی و مقام شامخ سردار سلیمانی و  آیت‌الله مصباح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.


وی با بیان اینکه ۲۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی این بیانیه را امضا کرده‌اند، افزود: تقریبا همه نمایندگان به جز آنهایی که در جلسه امروز حضور نداشتند این بیانیه را امضا کردند.


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم رفتار منفعلانه در خصوص آرمان‌ها، ارزش‌ها و شخصیت‌‎های مهم انقلاب اسلامی نداشته باشد، افزود: افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی در قلب مردم ایران جای دارند.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برضرورت نشان دادن رفتار غیورانه در مقابل اقدام پلتفرم‌های خارجی تاکید کرد و گفت: حتما دولت باید این موضوع را پیگیری کند.


علی حدادی؛ رئیس مجمع نمایندگان البرز:


آمریکا و رژیم صهیونیستی هژمونی مکتب سردار سلیمانی را بر نمی‌تابند/ محدودیت در پلتفرم‌های خارجی؛ نمود لاف دفاع از بشریت ِدشمن


رئیس مجمع نمایندگان البرزدر واکنش به مسدودسازی پست های اینستاگرامی با هشتگ #Hero در آستانه شهادت سردار سلیمانی گفت: بدون شک مکتب حاج قاسم مبتنی بر اعتقاد و باور دینی است.


علی حدادی با اشاره به اینکه تاکید دین اسلام و قران کریم بر نجات بشریت است، افزود: سردار سلیمانی برای نجات انسان ها در سراسر جهان حرکت و با تروریسم مبارزه کرد. افتخار ما این است که حاج قاسم با خداباوری و انگیزه الهی در این راه قدم گذاشت.


وی اظهار داشت: استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی همواره محدودیت هایی را ایجاد کرده و متاسفانه با آنچه در ظاهر به عنوان دفاع از بشریت مطرح می کنند منافات دارد،  آنها در واقع مقابل بشریت ایستاده اند در حالی که حاج قاسم الگوی  آزادی خواهی جهان اسلام است.


حدادی تصریح کرد: ارادت سران کشورهای دنیا نسبت تفکر سردار سلیمانی نشان دهنده این است که مکتب حاج قاسم مبتنی بر قران کریمی است که مخاطب بشریت خواهد بود. امروز ولایتمداری، مردم داری و آرمان های حاج قاسم در قیام های مسلمانان تبلور پیدا کرده است.


وی در خاتمه با اشاره به اینکه نجات بشریت همان کلام وحی الهی است، گفت: قطعا رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی مکتب حاج قاسم را بر نمی تابند اما باید بدانند تفکر سردار سلیمانی با محدودیت های ایجاد شده کمرنگ نمی شود و بیداری اسلامی استمرار دارد.


سیدعلی یزدی‌خواه؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:


پلتفرم‌های خارجی مدافع خشونت‌اند، نه امنیت/ حذف هشتگ Hero# توسط اینستاگرام نشان دهنده عدم آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی خارجی است


سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس در واکنش به اقدام پلتفرم‌های خارجی چون اینستاگرام نسبت به حذف نام هشتگ قهرمان (Hero#)، عنوان کرد: این ناشی از بی منطقی آنها است که با احساسات پاک میلیون ها انسان آزاده در دنیا بازی می‌کند که امنیت خود را در اروپا، امریکا و آسیا و .. مدیون فداکاری حاج قاسم سلیمانی و نیروهای جان برکفی که در سوریه با تکفیری‌ها جنگیدند، می‌دانند.


یزدی خواه گفت: زمانی که احساسات پاک عزیزان هموطن نسبت به فداکاری‌های سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود چون برخلاف منویات این پلتفرم‌هاست، حذف این بیان احساسات در دستور کارشان قرار می‌گیرد.


وی افزود: همین پلتفرم‌های خارجی بودند که اعدام‌های داعش، سربریدن‌ها و رعب آفرینی‌های داعش را به صورت مستقیم از شبکه‌های جهانی خود پخش می‌کردند. اینها مدافع خشونت بودند، لذا کسی که مدافع امنیت باشد از نظر آنها جایی ندارد از همین رو قهرمان‌های ملی ما و کشورهای دیگر را حذف می‌کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی از همین پلتفرم‌های خارجی تا کنون صفحه کاربری بنده را ۵ بار مسدود و تمام اطلاعات و پست‌هایم را پاک کرده‌ است، گفت: چنین اقداماتی با ورژن استکبار و بنگاه‌های خبرپراکنی و شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی تامین و اجرا می‌شود.


نماینده مردم تهران در پایان اظهار داشت: دلیل این که فضای مجازی در دنیا و در کشور ما باید ساماندهی شود و قانون داشته باشد به لحاظ این است که حقوق اولیه کاربران توسط این پلتفرم‌های خارجی زیرپا گذاشته می‌شود. این پلتفرم‌ها فقط حقوق بشری را می شناسند که با ترجمه امریکایی باشد درحالی که این برخلاف اصول مصرح اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۵۶۸۲
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha