۶۲۰۱۴۸۰۷
به گزارش تهران پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۸ دی)‌ در نطق پیش از دستور صحن علنی مجلس با اشاره به سالروز یوم‌الله ۹ دی اظهار داشت: در آن روز پر افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی وقتی مردم دیدند که آرمان‌های انقلاب و ارزشهای والای اسلام و امنیت آرامش کشور به خطر افتاده است با تمام توان به میدان آمدند و بار دیگر ثابت کردند که خدا باوری و مردم باوری در سطح اصل بقا و پیشرفت انقلاب اسلامی در دهه های اخیر بوده است.

 

وی ادامه داد: ملت ایران از آزمون سخت نجات کشور از ناامنی و آشوب سربلند بیرون آمدند و امروز آزمون اصلی پیشروی مسئولان، حل مشکلات مردم است که ان‌شاءالله با تلاش و مجاهدت آنها نیز از این آزمون موفق و سربلند بیرون بیاییم.

 

رئیس مجلس گفت: هدف از مرور ایام الله انقلاب اسلامی این است که ما مسئولان باید در هر لحظه پیش از قبل به وظایف خود در قبال این همه فداکاری و مجاهدت مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال مردم حل مسائل معیشتی آن‌ها و به خصوص مدیریت گرانی هاست.

 

قالیباف تصریح کرد: مردم در سخت ترین زمان ها در عمل دلبستگی خود را به انقلاب نشان داده‌اند و ما نیز باید در عمل تصمیمات عقلانی و هوشمندانه بگیریم تا انتظارات آن را برآورده سازیم.

 

وی بیان داشت: امروز موازی‌کاری، دامن زدن به اختلافات، اتخاذ تصمیمات بر پایه آزمون و خطا و پرداختن به مسائل حاشیه ای و فاصله گرفتن از تمرکز بر مسائل اصلی ازجمله مدیریت گرانی‌ها خلاف وظایف ما در قبال مردم است.

 

وی تاکید کرد: در نهم دی ماه بار دیگر با ملت شریف و فداکار ایران پیمان می‌ببندیم که ما نیز همانند آنها دغدغه‌ای جز انقلاب و اسلام و منافع ملی نداریم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار خواهیم بست و منافع شخصی و گروهی خود را بر منافع ملی و انقلابی ترجیح نخواهیم داد.

 

رئیس مجلس گفت: از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر می‌کنم که با حفظ سیاست اولویت بهداشت بر درمان و توجه به این امر مهم با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کردند؛ با تصمیمی که شب گذشته گرفته شد ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی سالانه ۲۰ درصد به مدت ۴ سال افزایش پیدا می‌کند.

 

قالیباف در پایان بیان داشت: همانطور که وعده کرده بودیم امیدوارم هم نگرانی متقاضیان تحصیل در این رشته هاکم شده باشد و هم نیاز مناطق محروم به پزشک متخصص در آینده نه چندان دور کمتر شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۶۳۲
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha