۴۰۰۲۰۲۷
به گزارش تهران پرس، مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی استان تهران، دیروز شنبه ۴ دی‌ با حضور مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امیرحسین آزادی وفا مدیرکل امور مجلس و استان‌ها، هادی امیری مدیرکل امور عمرانی، هادی آشتیانی مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی، علیرضا زند وکیلی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، محمدهادی ناصری مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان تهران و معاونین، روسای ادارات شهرستان‌ها در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

 

طاهری مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان تهران در این‌مراسم با اشاره به کرونا و محدودیت‌های کاری در کشور، فعالیت همکاران استان تهران را در این وضعیت، قابل‌ستایش دانست و گفت: در دو سال اخیر و با شروع کرونا و محدودیت‌های پیش‌آمده، الحمدالله استان تهران توانست با تعریف یک خدمت جدید، حضور فعالی در این مدت‌زمان داشته باشد.

 

وی با اشاره به انتخاب علیرضا زند وکیلی گفت: امروز که از خدمت شما مرخص می‌شوم بهترین گزینه برای اداره استان انتخاب‌شده است و سوابق درخشان ایشان در حوزه فرهنگی قابل‌تحسین است و امیدوارم که با همدلی و همراهی؛ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان تهران باشیم.

 

در ادامه رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت: استان تهران، پیچیدگی‌های خاص خودش را به دلیل پایتخت بودن داراست و آقای ناصری با همت و درایتی که به خرج دادند ارتباط‌های خوبی را با دستگاه‌هایی همچون استانداری تهران، شورای فرهنگی عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برقرار کردند و کارهای ماندگاری را به یادگار گذاشتند که بر کسی پوشیده نیست. هرچند همه می‌دانیم حوزه مدیریتی، همیشه در گردش است اما آنچه در اذهان عمومی می‌ماند عملکرد خوب افراد است.

 

وی افزود: باید رضای خداوند در دنیا و آخرت را ملاک کارهای خود قرار دهیم. خوشبختانه در نهاد کتابخانه‌ها، ظرفیت‌های خوبی در سطوح مختلف وجود دارد و در دوران آقای مختار پور، ابتکار عمل به دست سرمایه‌های داخلی نهاد واگذارشد که بسیار موفقیت‌آمیز بود.

 

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه گفت: ارتباط پایدار، هدفمند و دوسویه با شهرداری تهران به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع مالی اداره کل استان تهران محسوب می‌شود. باید ارتباط با استانداری تهران و معاونت سیاسی- اجتماعی استان، توجه به نیروهای انسانی در نهاد کتابخانه‌های استان تهران و تعداد کتابخانه‌های این استان موردتوجه قرار بگیرد تا بتوانیم از تمامی پتانسیل برای حل مشکلات بهره‌مند شویم.

 

رمضانی در پایان گفت: سعه‌صدر، روحیه بزرگ منشانه و پختگی آقای زند وکیلی از معیارهای مدیریتی‌شان است و امیدواریم مسیری که آقای ناصری ایجاد کردند با حضور ایشان استمرار داشته باشد؛ آقای زند وکیلی نیز سابقه کار گسترده و جدی را در معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران در کارنامه خود دارد و در حوزه فرهنگی و هنری نیز بسیار فعال هستند و ارتباط‌های خوبی را با اهالی هنر در کارنامه مدیریتی خود دارند. این در حالی است که فضای همدلی و همراهی در نهاد کتابخانه‌ها برای رفع تمامی مشکلات نیز وجود دارد.

 

زند وکیلی سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز در این مراسم با آرزوی موفقیت برای آقای ناصری طاهری گفت: دوران آقای ناصری حتماً می‌تواند یکی از بهترین ادوار مدیریتی باشد چراکه ما در این دوران شاهد جوان بودن مجموعه نهاد کتابخانه‌ها و تحقق ایده‌های کارشناسی همکاران بودیم.

 

وی با اشاره به واژه «کتاب» از کتاب به‌عنوان یک عنصر با اهمیت یاد کرد که جزو معجزات جاوید پیامبر اسلام بوده و گفت: انسان‌ها از یک برهه تا آخرالزمان بنده استدلال، گفتمان و خواندن و تعمق کردن بوده‌اند؛ اما آنچه مشهود است با توجه به سن و سالی که من در حوزه فرهنگ و هنر دارم و بخشی هم در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش؛ می‌شود گفت حوزه کتابخوانی، کتابخانه‌ها و کتابدارها جزو بهترین کارهایی است که می‌شود در حوزه فرهنگ به‌منظور تعالی بخشیدن اندیشه‌ها از آن به نیکی یادکرد.

 

سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در ادامه گفت: من به واسطه تجربه حضور در فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها؛ همیشه عرض می‌کردم که این شغل واقعاً یک توفیق است و کسی که در این عرصه وارد می شود باید قدر بداند. ما باید به همکاران کتابدار کمک کنیم تا بتوانند به منویاتی که مدنظرشان است برسند و از این نظر به یک آرامش درونی دست یابند. این امر مهم در حوزه کتابداران استان قطعاً موضوعی است که به آن پرداخته خواهد شد.

 

زند وکیلی با اشاره به برخی از مشکلات کتابداران استان تهران گفت: ان شاء‌الله بتوانیم با همدلی همه همکاران شاهد رفع مشکلات باشیم؛ این موضوع یکی از دغدغه‌های جناب آقای رمضانی نیز بوده و این مسیر را ادامه خواهیم داد. مسیر وفاق، همدلی و آرامش بین همکاران را بیش از پیش برقرار خواهیم کرد؛ چراکه معتقدم ما باید نهاد را به‌منزله یک خانواده بدانیم و مشکلات خانواده را نیز در درون آن حل ‌و فصل کنیم. با قوت و توان همدیگر، مسائل و مشکلات نهاد کتابخانه‌ها را در درون آن حل خواهیم کرد تا هر چه زودتر شاهد موفقیت‌های روزافزون آن باشیم. با حضور آقای رمضانی در نهاد، باید همه کمک کنیم تا ایشان به حد اعلای موفقیت برسد. اینکه بزرگ‌تر خانواده دل‌خوش باشد به اعضای خانواده تا بتواند به کمک آنها در این امر خطیر به جایگاهی مناسب برسد، امری بسیار مهم برای من است و از همه همکاران نیز درخواست دارم این موضوع را رعایت کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۵۲۹
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha