photo_2021-12-26_03-12-52
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این جلسه مهدی هدایت شهردار منطقه به موضوع موقوفه و برگزاری جلسات مشترک برای حل این مشکل اشاره و اظهار کرد: این جلسات منتج به توافقاتی شده که نیاز است توافقات حاصل شده به صورتجلسه ای با امضای شهردار تهران و تولیت موقوفه تبدیل شود.

او موضوع ساماندهی خلازیر را یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در بحث ساماندهی آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: وضع موجود این محدوده باید در قالب تغییر پهنه ساماندهی شود و این موضوع نیاز به همکاری و ورود استانداری و وزارت راه و شهرسازی دارد.

هدایت در بخش دیگری از این جلسه با استقبال از طرح محله اسلامی اظهار کرد: منطقه ۱۹ با توجه به  بافت اجتماعی آن، از ظرفیت لازم برای ایجاد این محله برخوردار است.

شهردار منطقه با اشاره به مشارکت در بحث جمع آوری اطلاعات درخصوص پلاک قرمزها، خواستار ارائه راهکارهای کوتاه و بلندمدت برای اجرای راهکارهای زیربنایی به منظور حل موضوعات مطرح شده در جلسه شد.

جابری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ نیز در ادامه این جلسه به تشریح برخی از آسیب های اجتماعی این منطقه پرداخت و گفت:  این آسیب ها با اقدام دادسرا، شهرداری و ارگان های خاصی حل نمی شود بلکه نیاز به یک کار ملی و مشارکت همه ارگان ها دارد. ضمن اینکه ضرورت دارد کاربری های فرهنگی و ورزشی برای ساماندهی نقاط آسیب زا تعریف و  مراکز تجاری ایجاد شود.

او ضمن تأکیدبر ساماندهی دستفروشان و جمع آوری زباله گردها، درخصوص موضوع تعیین تکلیف محدوده خلازیر قول همکاری به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم را داد.

در این جلسه سعید شرف دوست معاون حمایت های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز هدف از تشکیل این قرارگاه را تأکیدات شهردار تهران بعنوان فرمانده قرارگاه درخصوص بحث پلاک قرمزها و ارائه آمار مشخص در این خصوص توسط ارگان های مختلف شد.

او خاطرنشان کرد: هر محل یا نقطه ای که از آسیب برخوردار است جزو پلاک قرمز محسوب می شود و نیاز است براساس ظرفیت ها و چالش های منطقه نسبت به حل آن ها در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و با محوریت طرح محله اسلامی اقدام شود.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۱۵۵۳۳
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha