۶۲۰۳۴۱۷۹
 

به گزارش تهران پرس، مسعود شکوهی در مراسم افتتاحیه سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، اولیاء و فرهنگیان شهر تهران با شماره ۱۵۷۰ (مرکز روانشناختی توحید) اظهار کرد: ۱۵۷۰ یکی از بخش‌های طرح "نماد" است که دارد به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: "نماد" از برنامه‌های محوری آموزش‌ و پرورش است و آموزش و پرورش بعد از سال‌های طولانی صاحب نقشه راه شده است و می‌تواند مسائل حوزه دانش‌آموزی را عالمانه‌تر و آگاهانه‌تر مدیریت کند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از زمان پایلوت طرح نماد در ۳۵ منطقه، کمترین آسیب و اختلال را در این مناطق داشته‌ایم، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر با برنامه پیش برویم حتی در حوزه حساسی چون آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

شکوهی افزود: در حال تکمیل تمام فرایندها و حلقه‌های طرح نماد هستیم. امسال شمار مناطق پایلوت طرح نماد از ۳۵ به ۱۷۰ منطقه و شمار مدارس تحت پوشش از ۶۰۰۰ به ۲۰ هزار مدرسه افزایش یافته است. تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش نیز از یک میلیون به بیش از پنج میلیون رسیده و می‌توان گفت که یک‌سوم دانش‌آموزان تحت پوشش هستند و امید است به سرانجام خوبی برسد.

وی با اشاره به اینکه مطمئنیم تلاش‌های انجام شده و تجارب اندوخته شده، می‌تواند ابزار مهمی برای کنترل آسیب‌ها در سطح دانش آموزی باشد، اظهار کرد: طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اولین بار شیوع مصرف مواد در بین دانش آموزان متوقف شد و موفقیت ارزشمندی است که حاصل تلاش همه همکاران است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش در خاتمه از تربیت ۳۰۰ نیروی تخصصی برای مشاوره تلفنی در سامانه ۱۵۷۰ خبر داد و گفت: روز گذشته در جلسه شورای اجتماعی کشور مصوب شد که خط ۴ رقمی نماد به خط ۳ رقمی تبدیل شود که یک امتیاز است و می‌تواند ارتباط را تسهیل کند. خط ملی نماد می‌تواند حلقه‌های مختلف مقابله با آسیب‌ها را به هم وصل کند.

انتهای پیام

 
کد خبر: ۱۵۵۶۳
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha