۱۴۰۰۰۴۳۰۰۰۰۱۳۸_Test_PhotoN
 

احمد بابایی از شاعران آیینی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  تهران پرس با اشاره به  تعبیر دقیق و درست رهبر معظم انقلاب از یوم الله دانستن روز تشییع شهادت سردار سلیمانی عنوان ‌کرد: حضور بی‌نظیر مردم هستیم در مراسم تشییع با هیچ زمان دیگر در طی این چهل سال قابل قیاس نیست و آن همه ارادت مردم به حاج قاسم یک نوع متفاوتی است. مردم در مراسم تشییع نشان دادند که چه گره محبتی بین آنها و سردار دلها وجود دارد؛ از نظر من این جلوه باشکوه از حضور مردم، اختصاصا کار خداست.

 

خداوند، محبت مردم را به سمت حاج قاسم گسیل کرد 

بابایی در ادامه عنوان کرد: شهید سلیمانی همه داشته خود را وقف خدا کرد؛ همه عاطفه خود را وقف خدا و مردم و  مکتب اسلام نمود و در نهایت امر، انگار تعهد اخلاقی خدا این بود که کاری کند همه عاطفه‌ها خرج حاج قاسم شود، در واقع خداوند، محبت مردم را به سمت سردار دلها گسیل کرد. به گونه‌ای که دوست و دشمن نسبت به شهادت سردار متأثر شدند، حتی آن کسی که از شهادت حاج قاسم‌ خوشحال شد، در ته قلبش یک لرزش یا به ترس و یا به طمع در او ایجاد شد.

 

وی با اشاره به روحیه مردمی بودن سردار دل‌ها بیان کرد: برخی از شخصیت‌های سیاسی و .. هستند که به مردم احترام می‌گذارند و احتمال دارد مردم را به عنوان یک گزینه دوست داشته باشند مثلا به خاطر رایشان و برای این‌که از مردم سوءاستفاده کنند، این درحالی است که شهید سلیمانی این گونه نبود.

 

نگاه حاج قاسم به مردم نگاه ویژه‌ای بود 

این شاعر آیینی با اشاره به تعریف مردم در کلام آیت الله جوادی آملی بیان  کرد: نگاه حاج قاسم به مردم نگاه ویژه‌ای بود به طوری که مردم را به عنوان «ولی نعمت» خود می‌دانست و دوست می‌داشت.

 

بابایی ادامه داد: چنین نگاهی در  وجود شخصیتی راهبردی  چون حاج قاسم عزیز،  به راحتی پیش نمی‌آید و باید این حال را ریشه‌یابی کنیم که از چه طرز تفکری نشأت می‌گیرد که یک نفر این گونه به مردم ارادت داشته باشد و دوست داشته باشد تا سرحد مرگ برای مردم کار کند و از زندگی‌اش بگذرد.

 

وی در توضیح بیشتر گفت: در همین چهل ساله انقلاب شاهد دوست داشتن مردم توسط مسئولین در انواع ژانرهای مختلف بودیم؛ گاهی اوقات مردم را سوژه صندوق رای و یا سوژه سیاسی و اجتماعی می دانند. یا حتی گاهی عده‌ای هستند که مردم را دوست دارند تا مادامی که مردم به آنها توجه می‌کنند و اگر توجه مردم نسبت به آنها برگردد، آنها هم علاقه‌شان به مردم از بین می‌رود؛ یعنی خود را محور می‌دانند.

 

این شاعر آیینی اظهار داشت: حاج قاسم که مردم را ولی نعمت خود می‌داند؛ اصلا کاری ندارد که مردم او را دوست داشته باشند و یا دوست نداشته باشند، این ثابت شده است؛ با هر سطح استقبالی که مردم از حاج قاسم داشته باشند، نگاه حاج قاسم به مردم، نگاه مثبت، مهربانانه و دلسوزانه بوده است.

 

روحیه خدامحوری از شاخصه‌های بارز سردار دلها

بابایی با بیان اینکه سردار سلیمانی به یک اسطوره‌ای تبدیل شده است که انگار از پس تاریخ برآمده است، تصریح کرد: حاج قاسم در مکتبی رشد کرده و مسئولیت گرفته است که در این مکتب، مردم را ستون نظام و عیال الله(خانواده خدا )می‌داند و آنها را شهروند یک تمدن و یا یک دهکده درنظر نمی‌گیرد.

 

وی ادامه داد: اگر نگاه ما نیز به مردم این گونه باشد، تمام عمرمان و زندگی‌مان را خرج مردم می‌کنیم و هیچ انتظاری نیز از مردم نخواهیم داشت. شخصیت هایی چون حضرت امام، شهید سلیمانی و .... اگر در سطحی بالاتر به مردم خوبی می‌کنند، بنابه دلایل منفعت‌طلبانه نیست و اگر هر مصیبتی را تحمل می‌کنند، اصلا ماجرای آنها خود مردم هم نیست، بلکه اصل خدامحوری است.

 

بی تاثیر بودن تبلیغات رسانه‌ای غرب علیه سردار مقاومت

این شاعر آیینی با اشاره به موج پراکنی رسانه‌های غربی علیه سردار سلیمانی مطرح کرد: شاهد هجمه شدیدی از پروپاگاندای تبلیغاتی و بمباران تبلیغاتی عجیب و غریب توسط اختاپوس های رسانه‌ای غرب علیه جبهه مقاومت و حاج قاسم عزیز و سپاه قدس هستیم که البته بی اثر بوده و قطعا راه به جایی نخواهد برد.

 

بابایی در پایان با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب درباره بی خبری همگان از بخش زیادی از ماموریت ها و حماسه‌گری های شهید سلیمانی بیان کرد:  شاید ده‌ها سال باید بگذرد و پرونده‌ها رو شود و مردم بفهمند که سردار سلیمانی چه اقداماتی را رقم زده است و امروز حاج قاسم به یک نماد و پرچمی تبدیل شده است که تا ده‌ها و یا صدها سال بعد نیز در تاریخ دیده خواهد شد‌.

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۵۴۸۷
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha