۱۶۹۲۹۵۸۵۵
به گزارش تهران پرس، مهدی شایسته اصل روز چهارشنبه در این باره افزود: موضوع اول، مطالبه جدی شهروندان تاخیر در اعزام حرکت قطارها است و موضوع دوم فعالیت دستفروشان و ایجاد مزاحمت در ایستگاه های مترو است که مردم در پیام ها و تماس های خود می خواهند این افراد را ساماندهی کنیم.

 

وی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی نمی توان به یکباره به جمع کردن این افراد اقدام کرد اما می توان حداقل این دستفروشان را در مکان های مشخص شده ساماندهی کرد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه با توجه به درآمد دستفروشان در مترو، این افراد تمایل زیادی به فعالیت در ایستگاه ها و حتی داخل واگن ها دارند خاطرنشان کرد: روزانه بیش از یک میلیون مسافر از این ناوگان استفاده می کنند اما در زمان شلوغی ایستگاه ها وجود این دستفروشان باعث مزاحمت مسافران می شود که در این خصوص باید طرحی در این زمینه ارائه شود.

ساماندهی دستفروشان در مترو تهران مطالبه جدی شهروندان است

رونمایی از دیوار شیشه ای در مترو تهران

وی با اشاره به اینکه بدلیل ازدحام و شلوغی ایستگاه ها در زمان های گذشته برخی افراد به محوطه ریلی سقوط می کردند، گفت: با شرکت های دانش بنیان در خصوص طراحی دیوار شیشه ای مذاکراتی انجام شده و در تلاش هستیم پس از طراحی نهایی، این طرح را در چند ایستگاه شلوغ و تقاطعی مترو اجرا و در صوت  مثبت بودن نتایج آن، به مروز زمان در سایر ایستگاه ها نیز انجام شود.

 

شایسته اصل افزایش خدمت رسانی به شهروندان را از اهداف اصلی مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: شخص شهردار و اعضای شورای شهر بر نحوه خدمت رسانی شرکت مترو به شهروندان دغدغه دارند و تلاش داریم با این وضع موجود بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.

 

وی کمبود وسایل یدکی در شرکت مترو تهران را یکی دیگر از مشکلات اعلام کرد و گفت: در این زمینه در حال تهیه چک لیستی هستیم که البته برخی قطعات یدکی در خصوص پله برقی ها تهیه شده و سعی می کنیم قطعات برخی وسایل مورد نیاز را از داخل تامین کنیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران متوسط اعزام قطارها در ایستگاه ها را حدود چهار دقیقه اعلام کرد و گفت: با این سرفاصله حتی در زمان پیک نیز شاهد ازدحام و شلوغی نیستیم و تلاش می کنیم تاخیری در اعزام حرکت قطارها ایجاد نشود.

 

وی با بیان اینکه در زمان بارندگی و سرما و ترافیک سنگین خیابان ها میزان مسافران مترو افزایش می یابد اظهار امیدواری کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در این شرایط نیز میزان شلوغی در ایستگاه ها را به حداقل برسانیم.

 

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.
کد خبر: ۱۵۴۰۱
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha