۶۱۶۰۰۳۲۹
به گزارش تهران پرس، منصور درجاتی مدیرکل بحران استان تهران درباره صعود گروه‌های مختلف کوهنوردی به ارتفاعات استان تهران گفت:‌ در نیمه دوم سال و به خصوص ماه‌هایی مانند آذر، دی و بهمن که شاهد به اوج رسیدن سرما در نقاط مختلف استان و به خصوص ارتفاعات و نقاط کوهستانی هستیم، صعود به ارتفاعات نیز با دشواری‌های زیادی همراه است و خطرات زیادی این افراد را تهدید می‌کند.

 

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد که تا هرگونه صعود گروه‌های کوهنوردی، طبیعتگردی و ... به ارتفاعات کوهستانی استان تهران ممنوع شود و این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه این تصمیم برای حفظ جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است، اظهارکرد:‌ استان تهران ۲۷ مسیر کوهنوردی رسمی دارد که در مبادی تمام این مسیرها تمهیدات لازم برای جلوگیری از صعود گروه‌های مختلف اتخاذ شده است.

 

درجاتی درباره اینکه برخی از کوهنوردان حرفه‌ای که در فصل زمستان اقدام به صعود می‌کنند چه باید بکنند، گفت:‌ صعود برای افراد عادی و کوهنوردان آماتور ممنوع اعلام شده است. اما اگر گروه‌های حرفه‌ای کوهنوردی قصد صعود دارند باید قبل از صعود موضوع را به پلیس کوهستان یا هیات کوهنوردی استان تهران اطلاع داده و مسیر و مبدا خود را نیز مشخص کنند. در آنجا با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی کوهستان امکان اینکه آیا این افراد مجاز به صعود هستند یا خیر بررسی می‌شود.

 

وی از شهروندان و کوهنوردان نیز خواست که حتما از صعود به ارتفاعات کوهستانی در ایام سرما و برفی سال پرهیز کنند؛ چرا که بیشترین حوادث مرتبط با کوهستان که کوهنوردان را تهدید می‌کند در همین ایام رخ داده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۲۰۱
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha