۱۰۹۰۲۶۸_۳۲۳
به گزارش تهران پرس، یوسف رضاپور گفت: میزان ورودی به سد‌های پنج گانه در حال بهره برداری این شرکت از ابتدای سال آبی تاکنون معادل ۱۰۴.۸ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته, ۳۶ درصد کاهش داشته است.

 

وی همچنین موجودی فعلی مخازن سد‌های تهران را ۳۶۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با ذخیره ۶۲۴ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۶۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین افزود: میزان بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران از ابتدای سال آبی تا کنون ۴۷.۵ میلیمتر است که این میزان نسبت به سال قبل ۵۹ درصد و نسبت به بلندمدت بیش از ۳۱ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

 

رضاپور تصریح کرد: هم اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود ۵۷ میلیون مترمکعب است در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۰۸ میلیون مترمکعب بوده است. علاوه بر این حجم آب سد لتیان نیز از ۳۶ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد طالقان هم اکنون ۱۸۳ میلیون متر مکعب است که در سال گذشته ۲۵۸ میلیون متر مکعب بوده و حجم آب سد ماملو از ۱۶۱ میلیون مترمکعب به ۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهر ان در پایان با تاکید بر اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان باید صرفه جویی و مدیریت مصرف را همچنان جدی بگیرند، گفت: با توجه به شرایط استان و کشور انتظار می‌رود تا همکاری‌ها افزایش یابد تا با یک شرایط مطمئن‌تر آب شرب مردم را به صورت پایدار تامین کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۰۸۵
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha