مهدی+چمران
به گزارش تهران پرس، مهدی چمران، در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، درباره آلودگی هوای پایتخت و چرایی عدم الزام موتورسواران نسبت به دریافت معاینه فنی اظهار داشت: متأسفانه موتورسواران قوانین را به خوبی رعایت نمی‌کنند و باید با همکاری آنها در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

 

وی افزود: حتی برخی موتورسیکلت‌های جدید استانداردهای لازم را ندارند این در حالی است که موتورسیکلت‌ها نقش به سزایی در ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی دارند و آلودگی آنها از خودروها بیشتر است.

 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قوانین راهنمایی و رانندگی به تنهایی نمی‌تواند منجر به رعایت قوانین توسط موتورسواران شود و باید خود این افراد نیز کمک کنند تا با رعایت قوانین، مشکل آلودگی هوا حل شود و ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر موتورهای برقی در شهر به کار گرفته شوند آلودگی صوتی نیز کاهش می‌یابد، عنوان کرد: متأسفانه ما به آلودگی صوتی توجهی نداریم و آلودگی صوتی به ۷۰ دسی بل رسیده و از حد مجاز بالاتر است.

 

چمران ادامه داد: در شورای چهارم مصوبه‌ای داشتیم که برای دولت ارسال کردیم و در دولت تصویب شد که این میزان آلودگی صوتی کاهش یابد و باید این امر پیگیری شود.

 

انتهای پیام/

 

 
کد خبر: ۱۵۰۴۵
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha