دستگیری
به گزارش تهران پرس؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ایجاد یک سایت جعلی صرافی دیجیتال و ارائه خدمات از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان ارائه خدمات در خصوص ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی اظهارکرد، باتوجه به اینکه حساب کاربری ام که در آن معادل ۵ میلیارد ریال ارز دیجیتال داشتم دچار مشکل شده بود ،در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی ارزهای دیجیتال که در زمینه ارائه خدمات بین المللی رمز ارزهای مختلف فعالیت داشت آشنا شدم.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: شاکی توضیح داد، باتوجه به اینکه سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت بدون اطمینان از اصالت نماد اطمینان و هویت مدیران آن جهت رفع مشکل خود تمام مشخصات و مدارک هویتی خود را به همراه ایمیل،نام کاربری و رمز عبور خود برایشان فرستادم و مبلغی را نیز جهت کارمزد واریز کردم اما بلافاصله بعد از واریز وجه دیگر پاسخگوی من نبودند و در نهایت با بررسی بیشتر متوجه شدم نام کاربری و رمز عبور بنده تغییر کرده و تمام ارزهای دیجیتال داخل آن به سرقت رفته است.

این مقام سایبری تصریح کرد: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهم و شیوه و شگرد مجرمانه وی تیم عملیاتی این پلیس پس از تشریفات قضایی مجرم را در محل اختفای خود در یکی از محله های غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات هوشمند به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیخ کرد: به هیچ عنوان به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و اطلاعات محرمانه خود از جمله اطلاعات هویتی،ایمیل،نام کاربری و رمز عبور حساب های کاربری دیجیتال و ... را به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند
کد خبر: ۱۴۸۱۶
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha