photo_2021-12-07_22-07-30
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حسین سیگارودی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست به کاشت ۳۲۰۰ گلدان ابری نقره ای در فرش گل حاشیه بزرگراه شهید مدرس اشاره کرد و گفت: فرش گل های اجرا شده در حاشیه بزرگراه‌ها با تنظیم رنگ بندی و چیدمان گل ها در طرح های مختلف ایجاد شده و از انواع گونه های گل و گیاه های متنوع مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی از جمله بنفشه، شب بو، جعفری، ابری نقره ای، ناز آقتابی و ... استفاده شده است.

سیگارودی افزود: تعدادی از این فرش گل ها با طرح های اسلیمی، هندسی و اسماء متبرکه ائمه اطهار(ع) شامل: "یا محمد(ص) "، "یا مهدی(عج) "، "یا علی(ع) " و "یا حسین(ع) " مزین شده اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست ابراز داشت: فرش گل‌ها به صورتی طراحی شده که با تغییر فصل رنگ فرش آن با کاشت انواع گیاهان عوض می‌شود.

سیگارودی اظهار داشت: در طراحی فرش گل از انواع گونه‌‌های گل و گیاه‌‌های متنوع مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی شامل شب بو، اطلسی، بنفشه، جعفری در رنگبندی متنوع استفاده می شود.

گل در فرهنگ ایرانی همواره نماد عشق و محبت و یکی از زیباترین خلقت های آفریدگار بوده است و هم اکنون جلوه ای کوچک از هنرمندی آفریدگار را می توان در بوستان ها و معابر شهری مشاهده کرد که همراه با عطر دل انگیز خود شهروندان را به سوی خود جذب می کند.
کد خبر: ۱۴۷۹۶
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha