لاجوردی
 

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس عنوان کرد: در کلان شهری مانند تهران که مسائل و موضوعات گسترده و پیچیده‌ای وجود دارد، هماهنگی و هم افزایی مسئولان بسیار راهگشا و حائز اهمیت است.

 

لاجوردی عنوان کرد: با تغییراتِ ایجاد شده در سطوح مختلف حاکمیت و انتصاب مسئولانی که عموماً دغدغه حل مشکلات کشور را دارند، انتظار برای بهبود مسائلِ کشور و از جمله کلان شهر تهران بیشتر شده است؛ امّا باید توجه داشت که همسویی و هم فکری مسئولان در حلّ مسائل کلان، لوازمی دارد که در صورت تحقّقِ آنها، می توانیم انتظار تغییرات ملموس را داشته باشیم.

 

وی افزود: در حالی که کشور و نیز پایتخت، از سوء مدیریت‌های قبلی که موجب انباشتِ مشکلات و انتظارات شده است رنج می‌برد، بایستی انتظارات را مدیریت کرد؛ یعنی ضمن مطالبه آرمان‌ها و قله‌ها، باید واقع بین هم باشیم. ما به آرمانخواهیِ واقع بینانه نیازمندیم. به طور مثال معضل آلودگی هوای تهران که این روزها هم درگیر آن هستیم، ناشی از عوامل مختلفی است که رفع آنها نیازمند اعمال مدیریت، برنامه ریزیِ دقیق و اختصاص بودجه متناسب است و قطعاً قابلِ حل است، امّا این هدف قطعاً به تدریج ممکن خواهد شد.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: همفکری مسئولان و جهت گیریِ مشترکِ آنها نیز در حلّ مسائل، تا زمانی که به عرصه عمل وارد نشود، مشکلی را حل نخواهد کرد. بنابر این آنچه در حال حاضر نیازداریم، هم فکری و همدلی در تعیین اولویت ها و برنامه ریزی های مشترک است. شبیه اتّفاقی که در نشست سران سه قوّه شاهد آن هستیم، لازم است در سطوح دیگر هم، جلساتی برای هم فکری و برنامه ریزیِ مشترک به منظور تعیینِ اولویت ها داشته باشیم تا دستگاه های مختلف، در عمل همسو و هم جهت بشوند. به عنوان مثال درباره همان موضوع آلودگی هوای تهران، بایستی مسئولانِ تمام دستگاه هایی که با این موضوع مرتبط هستند، نشست هایی برای برنامه ریزی و تعیین اولویت ها و پیگیریِ میدانی داشته باشند.

 

لاجوردی در پایان تاکید کرد: از همین رو مطالبه از مسئولان برای حلّ مشکلات کلان شهر تهران بایستی هم واقع بینانه باشد و هم نتیجه محور؛ یعنی مردم و رسانه ها بایستی از مسئولان شهری بخواهند که برای حلّ مشکلات، بر اساس واقعیات و امکانات، برنامه و زمانبندیِ مشخّصی ارائه کنند. این میسّر نخواهد بود مگر با تشکیل جلساتی مشترک با کارویژه اولویت های مسائل شهر تهران.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۷۵۰
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha