۱۳۴۶۷۹
حمیدرضا صارمی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس در خصوص ساخت ۲ طبقه اضافه بنا پاساژ علاءالدین گفت: اخبار مربوط به این موضوع را با وجود اینکه باید در حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران مطرح و تصمیم گیری میشد را در رسانه‌ها مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: شهرداری به عنوان مرجع صدور پروانه معتقد است که ساخت دو طبقه اضافه روی ساختمان علاالدین با ضوابط و مقررات شهرسازی همخوانی ندارد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اگر مراجع محترم قضایی در این زمینه رئیس صادر کنند قاعدتاً برای شهرداری لازم‌الاجرا خواهد بود‌. در بررسی‌هایی که انجام شده در یکی از استعلام‌ها که مرجع محترم قضایی خواسته، حوزه معاونت معماری شهرسازی شهرداری باید پاسخ می‌داد که خلاف ضوابط و مقررات است؛ گویا غفلت شده یا به هر دلیلی این استعلام به درستی پاسخ داده نشده است.

وی ادامه داد: رای صادر شده از سوی دادگاه برای ساخت اضافه دو طبقه بر روی پاساژ علاءالدین بدوی و براساس استعلام گرفته شده است، به طور قطع اگر مرجع محترم قضایی مجدد استعلام کند و ضوابط و مقررات به آن ها اعلام شود، تجدیدنظر می کنند.

صارمی در خصوص چرایی عدم همخوانی ساخت دو طبقه اضافه روی ساختمان علاالدین با ضوابط و مقررات شهرسازی گفت: به سه علت؛ اول اینکه این پاساژ نمی تواند پارکیبنگ مورد نیاز را تأمین کند، دوم سرانه های تجاری آن اجازه اضافه شدن بنایی به پاساژ علاءالدین را نمی دهد.

وی ادامه داد: سومأ، امکان اضافه کردن دو طبقه به  سازه پاساژ علاءالدین وجود ندارد؛ ممکن است از مهندسین محترم ناظر هم گزارش بیاورند اما امکان آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۷۸۳
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha