۴۴۸۵۲۳۶
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ محمد میرزا بیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در پاسخ به خبرنگار تهران پرس، در خصوص پرستاران جعلی گفت: تا کنون حدود ۴۰ پرستار جعلی شناسایی و با آنها برخورد شده است.

وی ادامه داد: خیال مردم برای موضوع پرستاران جعلی آسوده باشد زیرا برخورد و نظارت لازم از سوی ما و نیروی انتظامی در حال انجام است. پرونده پرستاران جعلی برای شناسایی سرشبکه آن ها در حال پیگیری است.

 

رئیس نظام پرستاری اظهار کرد: به علت عدم تعرفه گذاری خدمات مراقبت در منزل هزینه های آن از حد استاندارد بیشتر است. ما به دنبال تعرفه گذاری هستیم. اجرای طرح مراقبت در منزل توسط افراد متخصص و پرستاران صاحب مدرک و تجربه با قیمت مشخص و پوشش بیمه ای را پیگیری می کنیم. اکنون مراکز زیادی بر اساس قانون و طرح مراقبت در منزل از دانشگاه های خود جواز لازم را اخذ کردند و فعال هستند.

وی در خصوص قیمت‌های نجومی ارائه خدمات پزشکی در منزل اذعان کرد: با اجرای مراقبت در منزل و تعرفه گذاری امیدواریم عرصه بر پرستارنماها بسته شود. متاسفانه کسانی به ویژه در حوزه مراقبت در منزل خود را پرستار معرفی می کنند که مدرک دانشگاه ندارند؛ این موارد نیازمند برخورد های سلبی و ایجابی است.

میرزایی گفت: برخورد ایجابی با تعرفه گذاری و تصویب آیین نامه مراقبت منزل به شکل جدید آن را ما باید پیگیری کنیم و همچنین برخود سلبی با پرستارنماها را باید مردم انجام دهند و گزارش آن را به نیروهای انتطامی بدهند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۷۱۸
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha