شورای شهر۶
 

به گزارش تهران پرس، مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز جهانی معلولان، تذکری را ارایه کرد و اظهار داشت: در بحث مناسب سازی فضاهای شهری موضوع اتاف (ارزیابی اجتماعی و فرهنگی پروژه ها) را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: موضوع اتاف در حوزه اجتماعی و فرهنگی به عنوان یکی از موضوعات کلیدی در هر پروژه عمرانی باید مورد توجه باشد.

پیرهادی توضیح داد: در ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی قبل، حین و بعد از اجرای پروژه‌ها ضرورت اجرای آن پروژه و بحث مناسب سازی ویژه افراد کم توان باید مورد توجه قرار ‌گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بحث مناسب سازی در پروژه اتاف به درست دیده شود، نقش بسزایی در شهر خواهد داشت.

وی از شهرداری تهران خواست قبل از نظام بودجه‌ریزی عمرانی، موضوع ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها به صورت خاص دیده شود.

به گفته وی، در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف بر روی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها تاکید زیادی وجود داشت و وقتی اتاف انجام شود، به این نتیجه می توان رسید که آیا آن پروژه اجرا شود یا خیر.

پیرهادی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به روز پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب، این روز را گرامی داشت و گفت: کارهای داوطلبانه با رویکرد دستگیری از نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در دین ما نیز بر این موضوع تاکید شده است، گفت: انبیا و اوصیا نیز بر کارهای داوطلبانه تاکید داشتند و در کشور گروه‌های داوطلب در قالب سمن ها و NGO ها و گروههای جهادی به آن پرداختند.

وی با تبریک روز جهانی داوطلبان تاکید کرد: در ایام کرونا گروه‌های جهادی کارهای بسیار ویژه‌ای را در پایتخت و کشور انجام دادند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۶۸۱
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha