۲۸۱۸۵۹
به گزارش تهران پرس، حسین توکلی اظهار کرد: معتقدم شرکت مترو تهران بایستی تکمیل خطوط منتهی به شهرری را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

وی گفت: اگرچه شهرری در منطقه ۲۰ شهری تهران دیده شده اما علاوه بر جمعیت ۵۰۰ هزار نفری ساکن، روزانه شاهد تردد ۲۰۰ هزار نفری مسافران به این شهر هستیم و این خود نشان‌دهنده حجم بالای ترددها و ضرورت توجه مضاعف به حوزه حمل و نقل شهری آن است.

 

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: از این‌رو حمل و نقل درون شهری و پیرامونی شهرری بایستی توامان توسط مدیریت شهری تهران دیده شده و شهرداری نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را از شهرری کلید بزند.

 

توکلی بیان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، باید روزآمدی و نوسازی این ناوگان در تهران از شهرری آغاز شده و اتوبوس‌های جدید با استانداردهای زیستی به این ناوگان افزوده شوند.

 

وی با انتقاد از اینکه تکمیل و راه‌اندازی مترو شهرری در اولویت کاری شرکت مترو تهران نیست، عنوان کرد: خط ۶ مترو بایستی بسیار پیشتر از اینها تکمیل و افتتاح می‌شد، بنابراین توسعه جنوبی این خط مترو شامل زیرساخت‌های ریل گذاری تجهیزات و ایستگاه ها باید در اولویت قرار گیرد.

 

فرماندار ویؤه شهرستان ری افزود: این در حالی است که تامین زیرساخت‌ها و افتتاح خطوط مترو در محدوده شهرری علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان، از آمار سفرهای خودرویی ساکنان شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق به مرکز تهران می‌کاهد.

 

توکلی ادامه داد: از سویی معتقدم شبکه حمل و نقل درون شهری شامل ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی باید در طرح جامع حمل و نقل درون شهری و توامان با مترو شهرری دیده شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه احداث مجتمع ایستگاهی ری در اولویت کاری قرار دارد، گفت: تلاش‌ها برای رفع معارض در حال بوده و بر اساس برآوردها اجرای این پروژه به تامین اعتبار یکصد میلیارد تومانی نیاز دارد.

 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: البته با از سرگیری فعالیت ایستگاه قدیم راه‌آهن ری در حوزه‌های درون‌شهری و بین شهری، خدمات مناسبی در این زمینه به ساکنان ری و شهرستان‌های اطراف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۶۷۲
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha