۱۴۰۰۰۸۱۶۱۷۱۴۲۷۶۲۱۲۴۰۰۰۴۹۴
به گزارش تهران پرس؛ چهارمین نشست از سلسه نشست‌های رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران، با نمایندگان سمن‌ها، این هفته با حضور نمایندگان سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و مدیریت بحران در محل ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد.

 

در این نشست، نمایندگان سمن‌ها به بیان دغدغه‌های خود که عمدتاً در مورد موضوعات محیط زیستی و ایمنی در تهران بود، پرداختند. مسئله‌ی پسماند، جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساماندهی فاضلاب‌ها، آلودگی هوا و ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت از جمله این موارد بود.

 

نمایندگان سمن‌های محیط زیست نگرانی خود را از وضعیت آلودگی هوا و عدم پایبندی دستگاه‌های مختلف به قانون هوای پاک ابراز و در مورد پسماند ایراداتی به مصوبه‌ی شورای پنجم وارد کرده و خواستار اصلاح آن مطابق نظرات کارشناسی شدند.

 

در ادامه جلسه و بعد از ایراد سخنان نمایندگان سمن‌ها، سید احمد علوی، عضو شورا و سرپرست ستاد سمن‌های شهر تهران گفت: اتفاقاً امروز شما را دعوت کرده‌ایم تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در خصوص معضلات شهر تهران نظرات کارشناسی خود را در قالب طرح و برنامه آماده و در اختیار کمیته‌های مختلف شورای شهر تهران بگذارید.

 

وی ادامه داد: برنامه‌ ما این است که نتیجه‌ بدست آمده در کارگروه‌های تخصصی در حضور رؤسای کمیته‌های تخصصی شورا بررسی و از این نظارت که کارشناسی شده و دقیق خواهند بود در تدوین طرح‌ها و لوایح استفاده شود.

 

علوی با اشاره به اینکه کارگروه‌ها باید روی موضوعات مشخص و برنامه محور کار کنند یادآور شد: قطعاً حضور داوطلبانه‌ی شما در قالب سمن می‌تواند به حل بهتر و سریعتر مشکلات تهران کمک کند و طی چند روز آینده، بهره‌برداری از سمن‌سراها در مناطق ۲۲ گانه آغاز می‌شود و به تدریج تمامی مناطق دارای سمن‌سرا خواهند شد.

 

رئیس کمیته‌ مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران، سمن‌سراها را خانه‌ سمن‌ها خواند و گفت: تمامی سمن‌های دارای مجوز ‌می‌توانند به صورت رایگان از امکانات سمن‌سراها استفاده کنند.
کد خبر: ۱۴۵۳۷
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha