۱۶۹۲۰۵۰۸۳
به گزارش تهران پرس، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: در دولت و مدیریت شهری گذشته نگاهی به اورهال کردن ناوگان مترو تهران نبود و آینده نگری مدیران گذشته در این موضوع ضعیف بود.

 

وی با بیان اینکه موضوع اورهال کردن این ناوگان و کمبود واگن از مشکلات جدی مترو تهران است گفت: برای حل این چالش باید دولت بودجه ویژه ای به این کار اختصاص دهد و با توجه به دیدار اخیر شهردار تهران با رییس جمهوری امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای اورهال کردن مترو تهران اختصاص یابد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: بازسازی این ناوگان باید در سال های اخیر انجام می شد که این اقدام صورت نگرفت اما تلاش داریم در این دوره از مدیریت شهری و دولت سیزدهم این کار مهم و اساسی برای ناوگان مترو تهران انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در بخشی از قطعات این ناوگان نیز دچار کمبود هستیم گفت: در برخی قطعات از جمله چرخ قطار دچار مشکل هستیم که شرکت های دانش بنیان به ویژه معاونت علمی رییس جمهوری می توانند در زمینه تولید و بومی سازی قطعات تاثیر گذار مترو کمک کنند.

 

شایسته اصل یکی دیگر از مشکلات ناوگان مترو تهران را کمبود و یا حتی نبود پایانه های تعمیرگاهی اعلام کرد و گفت: قطارهای مترو بطور منظم توسط تکنسین های فنی چک می شوند و به طور معمول این قطارها پس از پایان فعالیت در محوطه پایانه های تعمیرگاهی منتقل می شوند.

 

وی ادامه داد: نبود این پایانه ها در برخی خطوط یکی از مشکلات اساسی است و برخی از قطارها باید مسافتی ۲۰۰ کیلومتری طی کنند تا به این پایانه ها برسند.

 

شایسته اصل خاطرنشان کرد: از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز انتظار داریم در زمینه توسعه پایانه های تعمیرگاهی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه رصد مسافران مترو در ایستگاه ها به ویژه در زمان پیک شلوغی کنترل می شود گفت: با فصل سرما شاهد افزایش مسافران در این ناوگان هستیم اما این میزان از مسافران تحت کنترل است و در صورت نیاز قطارهای فوق العاده به برخی ایستگاه ها اعزام می شود.

 

به گفته وی، به طور معمول ایستگاه های ۱۵ خرداد، امام خمینی (ره) و میدان ولیعصر (عج) در زمان پیک شاهد افزایش مسافران هستیم که در صورت نیاز قطارهای فوق العاده به ایستگاه های پرتقاضا اعزام می شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: هم اکنون دولت و مدیریت شهری مصمم است که در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان مترو که پاک ترین ناوگان حمل و نقلی است اقداماتی انجام شود و پیش بینی می شود در بودجه سال آینده ردیف بودجه های مناسبی در این زمینه تعیین شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۴۵۳
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha