b59d9f2e-db0d-4c4c-ad68-db020aa865fb
به گزارش تهران پرس؛ مجتبی توسلی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه با اشاره به برنامه های سلامت محور منطقه برای گرامیداشت روز جهانی ایدز و پیشگیری از انتقال این بیماری  گفت : حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با همکاری انجمن احیا ، کمپین" #منتستاچ آی وی_می دهم " راه اندازی کرد.

به گفته او در قالب این کمپین، با استقرار یک دستگاه اتوبوس در خیابان پیروزی ابتدای خیابان ۲۱ متری دهقان ، از شهروندان داوطلب آزمایش ایدز گرفته می شود که زمان مورد نیاز برای اعلام نتیجه آن تنها ۲۰ دقیقه است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳، برگزاری  وبینار های  تخصصی با موضوع ایدز و راه های پیشگیری از آن  به منظور افزایش آگاهی ، آشنایی بیشتر و ایجاد مباحثه با حضور مدیر روانشناسی انجمن احیای ارزش ها و مجری و کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی به صورت زنده در اینستاگرام از سوی اداره سلامت از دیگر برنامه های این حوزه اعلام کرد.

توسلی، محافظت از خود در برابر ایدز ، اولین و بهترین راه  برای جلوگیری از گسترش HIV  برشمرد و از شهروندان ساکن منطقه خواست در صورت نگرانی از آلوده بودن خود به ایدز و مشاهده علائم آن ، تست تشخیصی این بیماری را انجام دهند.

گفتنی است ، اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر ماه روز جهانی ایدز است . ایدز، نوعی بیماری است که توسط ویروس HIV ایجاد می شود . از زمان کشف ویروس ایدز (۱۹۸۱) تا کنون این بیماری باعث مرگ ده ها میلیون نفر شده است .

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۴۴۰
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha