ارز-۴۲۰۰
به گزارش تهران پرس، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالاهای اساسی اظهار داشت: عدم رأی نمایندگان به دو فوریت و یک فوریت اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل نگرانی آنها از تزریق بیشتر نقدینگی به اقتصاد بود، لذا اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم دقت و برنامه‌ریزی در این باره می‌تواند آثار و تبعات خاص خود را در پی داشته باشد.

 

وی افزود: باید مجلس و دولت در یک کار اورژانسی و با تزریق بودجه ویژه برای واردات کالاهای اساسی، قیمت‌ها را ثابت و ارزان کنند تا مردم بتوانند خرید خود را انجام دهند و در یک برنامه میان مدت و آهسته آهسته به سمت اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی برویم.

 

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی تعداد دهک‌های پایین جامعه در حال افزایش است و آنها گرفتار معیشت خود هستند.

 

ذاکر خاطرنشان کرد: باید دولت و مجلس با نظرات کارشناسی و تخصصی به سمت اصلاح آرام ارز ۴۲۰۰ تومانی بروند و هیچ عجله‌ای برای این کار نداشته باشند.

 

وی اظهار داشت: نگرانی از اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش تورم در شرایطی است که پول در دست مردم باشد نه اینکه مردم در شرایط فعلی درگیر تهیه مرغ، تخم‌مرغ، نان و برنج خود باشند و عده‌ای از خانواده‌ها امکان فرستادن فرزندان خود به دانشگاه و تهیه تلفن همراه هوشمند برای آموزش مجازی را نداشته باشند. لذا همه مسئولان باید با مسئولیت‌پذیری لازم دغدغه سفره مردم را داشته باشند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۴۱۰
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha