۱۶۹۲۳۵۱۸۳
به گزارش تهران پرس، محسن منصوری با اشاره به اینکه این زمین ها مربوط به تعاونی های ٣٣ گانه اطراف شهر تهران است افزود: در سالهای گذشته برخی از دستگاه ها و مجموعه ای از تعاونی ها، قبل از اینکه زمین ها به محدوده شهر ملحق و تغییر کاربری شوند آنها را برخلاف قانون تفکیک و به مردم فروخته اند.

 

استاندار تهران با بیان اینکه موضوع این تعاونی ها متفاوت است، اذعان داشت: برخی از اراضی در ارتفاع بالای یک هزار و ٨٠٠ متر قرار گرفته که به دلیل منع قانونی به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز به افراد داده نمی شود.

 

منصوری خاطرنشان کرد: بر اساس تدبیر مجموعه استانداری که در جلسه شورای عالی راه و شهرسازی هم مطرح شده زمین های اعضای تعاونی هایی که به هر دلیل حقی برای آنها ایجاد شده و مدتی را پای اختلافات دستگاه ها طی کرده اند با اراضی بیشتری در اطراف تهران معاوضه می شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که مالکان زمین های پونک معتقدند ارزش زمین های آنان در تهران بیشتر از اطراف تهران است گفت: زمین های اطراف پونک در تهران کاربری ندارد و ممکن است مالکان تصور کنند ارزش زمین های آنها بالاست اما ارزش گذاری بر روی آنها ممکن نیست چرا که تغییر کاربری برای آنها صورت نگرفته است.

 

منصوری افزود: با این حال، با درک این مسئله سعی می کنیم زمینی را که در شهرهای اطراف تهران نظیر پرند به مالکان واگذار می کنیم کمی بیشتر از مساحت اراضی قبلی آنها باشد تا به لحاظ ذهنی دغدغه آنها برطرف شود.

 

به گزارش ایرنا، تعاونی جهاد کشاورزی سی سال قبل زمین هایی را به متقاضیان در محله پونک در تهران فروخت ولی تاکنون این اراضی را به مالکان واگذار نکرده است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۴۱۱
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha