شورای شهر۶
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ در جریان بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

حبیب کاشانی در جریان این بررسی گفت: تمامی کسانی که معتقد بودند که کارهای انجام شده توسط آقای قالیباف گران بوده است، امروز بیان می کنند که آن کارها باید اکنون بیش از ۱۰ برابر هزینه انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های خروجی ما چقدر است، چند اتوبوس توانستیم جایگزین کنیم، گفت: تقاضا میکنم با پول های اندک و حلال مردم این کارها را انجام دهیم.

پرویز سروری با بیان اینکه این لایحه عین عدالت است، خاطرنشان کرد: باید پول را بگیریم و به مردم خدمت کنیم؛ خدماتی که بیشتر شامل حال مردم جنوب شهر می شود؛ تورم، سرمایه شهر را از بین می برد از همین رو باید درآمد ها را جمع آوری کنیم و خرج شهر کنیم.

ناصر امانی گفت: پیشنهاد میکنم آورده این لایحه در یک حساب مشخص واریز شود و این درآمد صرفا برای جنوب شهر هزینه شود.

چمران در ادامه گفت: این درآمد برای شهر هزینه خواهد شد، کسانی که پول نقد دارد، با توجه به تورم ارزش پول او در صورت پرداخت نقدی بیشتر است؛ قرار نیست اگر کسی پول دار است اذیت شود.

وی ادامه داد: اکنون اگر کسی به صورت نقدی حساب کند، ۲۰ درصد تخفیف خواهد گرفت؛ در این لایحه تنها پنج درصد تخفیف افزایش پیدا می‌کند که این مقداری نیست که برای آن چونه بزنیم!

حبیب کاشانی تصریح کرد: تقاضا میکنم که این لایحه  تا اسفند ماه تعیین تکلیف شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در ادامه بررسی این لایحه اذعان کرد: مباحث ما مالی نبود؛ ۷ هزار و ۲۶۰ به حدود ۳ هزار پروانه کاهش پیدا کرده است؛ این پنج درصد تخفیف تنها نقطه ای ترغیب و تشویق مردم برای گرفتن پرونده است.

در پایان این لایحه با ۱۹ رای مثبت تصویب شد.

 
کد خبر: ۱۴۳۷۲
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha