۱۶۹۲۲۹۷۹۳
به گزارش تهران پرس، حسین نوش‌آبادی شامگاه جمعه در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان شهرک صنعتی قرچک افزود: طرح احداث شهرک صنعتی قرچک، در دهه هشتاد مطرح و پس از تلاش‌های صورت گرفته در دولت وقت مصوب و مقدمات اجرای آن انجام شد.

 

وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در خصوص جانمایی احداث این شهرک صنعتی و پیگیری برای جذب سرمایه گذار، از اوایل دهه ۹۰ کار احداث و استقرار صنایع و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک انجام شد ولی یکی از مشکلات این شهرک در اتصال به شبکه گاز کماکان وجود داشت و تولیدکنندگان در این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند.

 

وی تصریح کرد: وجود برخی از موانع و معارضین، باعث شده بود تا اتصال شهرک صنعتی قرچک به شبکه گاز با مشکل مواجه شود ولی از سال ۹۹ و با همکاری و مساعدت شرکت گاز و پیگیری مسوولان، روند اجرای این پروژه با سرعت بیشتری همراه شد تا یکی از مهمترین موانع تولید از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته شود.

 

نوش‌آبادی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و در راستای تحقق شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، پروژه انتقال گاز به شهرک صنعتی قرچک به اتمام رسید و زمستان امسال، تولیدکنندگان از گاز شهری استفاده می‌کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از حضور در شهرک صنعتی قرچک گفت: هم اکنون ظرفیت فاز نخست شهرک صنعتی قرچک تکمیل شده و با فراهم شدن زیرساخت‌ها و رفع برخی از موانع، به زودی واگذاری فاز دوم این شهرک صنعتی آغاز می‌شود.

 

نوش آبادی ادامه داد: در حال حاضر شهرک صنعتی قرچک با ۳۸۰ واحد صنعتی یکی از پویا ترین شهرک های صنعتی استان تهران است که اتصال این شهرک به شبکه گاز در افتتاح  واحدها فاز دوم موثر خواهد بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: شهرک صنعتی قرچک به دلیل نزدیکی به پایتخت، همجواری با راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، دسترسی مناسب به فرودگاه حضرت امام و نیز آزاد راه غدیر( چرمشهر – آبیک قزوین) از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و این امر، شهرک صنعتی قرچک را به یکی از پویاترین مناطق صنعتی استان تهران تبدیل کرده است.

 

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۱
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha