۱۶۹۱۶۲۵۴۴
به گزارش تهران پرس؛ پروانه حیدری افزود: این کالاهای نفیس، در قالب ۹ رشته و گروه کالایی صنایع دستی شامل پاپیه ماشه، چوب و مشتقات آن، سفال و سرامیک، شیشه های سنتی، فلزات گرانبها، گلیم و زیلو، مبلمان چوبی، کالای مسی و مشتقات آن و سایر محصولات صنایع دستی از تهران صادر شده است.

معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: بخش عمده ارزآوری به ترتیب به گروه کالایی فلزات گرانبها، گروه کالایی گلیم و زیلو، شیشه های سنتی، سفال و سرامیک اختصاص دارد.

به گفته حیدری میزان صادرات در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۴۰ میلیون دلار بوده که عمده مشتریان مربوط به کشورهای عربی(حوزه خلیج فارس) و اروپایی بوده است.

وی همچنین به وضعیت عملکرد مجوزهای سه گانه صنایع دستی به تعداد یک هزار و ۱۴۵ مجوز در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۴۴۰ مجوز و ۷۰۵ مورد تمدید (کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی) صادر شد.

صنایع دستی استان تهران با توجه به بافت اجتماعی و تنوع قومی, به سه دسته شهری, روستایی و عشایری تقسیم می شود و عمده ترین صنایع دستی استان را قلم زنی روی مس و برنج, خراطی و سبدبافی، خاتم کاری ، شیشه گری، تراش و نقاشی روی شیشه، زیلو بافی، نقاشی روی چرم، قالی بافی، سفالگری و چاپ باتیک تشکیل می دهد.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۱۴۲۸۱
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha