سید جعفر تشکری هاشمی
سید جعفر هاشمی تشکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با تاکید بر اینکه نباید در  مشاغل تخصصی افراد فاقد صلاحیت و تخصص لازم به کار گیری شوند، گفت: تعهد، مسئولیت پذیری و انقلابی بودن شرط لازم است اما شرط کافی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: در مشاغل تخصصی باید افرادی به کارگیری شوند که از دانش، مهارت و تخصص کافی برخوردار باشند  که در مجموعه‌های تخصصی همانند مترو تهران، مدیران چه در سطح عالی و چه در سطح میانی و حتی کارشناسان از آموزش ها و تخصص های لازم برخوردار باشند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نگاه ما در چیدمان افراد نباید به الگوهایی باشد که در آن تخصص، مهارت و دانش فنی مورد غفلت قرار گیرد. همچنین شهردار تهران در مجموعه تخصصی حتماً به این ملاحظات توجه داشته باشند. خوشبختانه بدنه شهرداری از مدیران و کارکنان آموزش دیده و توانمند غنی است.

وی در واکنش به اینکه طرح ترافیک به عنوان یک طرح درآمدزا برای شهرداری شناخته شده است، اذعان کرد:  این امر بسیار طبیعی است که بابت بعضی از موضوعات شهروندان هزینه هایی را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر گفته شود که قوانین شهرداری برای این است که از مردم پولی دریافت کند، قوانین خدمات شهری و پسماند برای اخذ پول از مردم است! طبیعی است که شهروندان در ازای خدماتی از شهر دریافت می‌کند و یا عارضه ای که به شهر اضافه می کنند، باید هزینه های متعارف آن را پرداخت کند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بیش از بیست سال است که در طرح ترافیک شهروندانی که حقوقی بیش از دیگر شهروندان برخوردار می شوند و عارضه هایی را در محدوده مرکزی شهر مثل ایجاد آلایندگی و تراکم ترافیک ایجاد می کنند، هزینه هایی را پرداخت کنند، گفت: این هزینه ها مبالغی نیست که سرنوشت مدیریت شهری را تغییر دهد بلکه مبالغ ناچیزی هستند که اگر افراد بخواهند از تاکسی های آنلاین استفاده کنند به مراتب هزینه‌های بیشتری مبالغ بیشتری پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: پرداخت هزینه برای طرح ترافیک امر معقول است و در عین حال باید این مبالغ نیز مبالغی معقول باشد که نه تنها هزینه عارضه‌ای که به شهر وارد می‌شود، پرداخت شود، بلکه در چهارچوب میباشد که مردم و مشارکت مردم در اداره شهر در چارچوبی که فشار بر اقشار خاص شهر وارد نکنند و میزان مبالغ به گونه‌ای باشد که جامعه کشش پذیری داشته باشد.

وی همچنین در خصوص تغییر ساعت طرح ترافیک نیز اظهار کرد: باید تسهیلات مورد نیاز برای افزایش ساعات طرح ترافیک نیز در نظر گرفته شود و مردم نباید در تنگنا قرار گیرند، از همین امروز در صحن علنی شورای شهر نسبت به این موضوع تذکر دادم. باید در شهرداری تهران به موازات اقدامات سلبی، امکانات و خدمات ایجابی هم فراهم شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۲۱۵
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha