۱۳۹۸۰۱۳۱۰۰۰۳۶۸_Test_PhotoO
به گزارش تهران پرس، بتول مفتح، دختر شهید مفتح روز گذشته دو دستگاه آپارتمان ۸۳ و ۶۹ متری در شمال غرب تهران را وقف کرد.

 

دختر شهید مفتح با بیان اینکه وقف سنت حسنه‌ای است که باید با هر شیوه‌ای به فرهنگ‌سازی در این زمینه پرداخت، به فارس می‌گوید: در اسلام سفارش شده که برای آخرت خود ذخیره‌ای داشته باشید که به نظر من وقف همان باقیات صالحات یا حتی صدقه جاریه است که انسان می‌تواند برای خود در این دنیا به جای بگذارد و نتیجه آن را در آخرت ببیند.

 

وی می‌افزاید: با توجه به روحیه انقلابی که با آن رشد کرده و تربیت شدیم، از پدرم یاد گرفتیم که برای رسیدن به خوشبختی باید به فکر دیگران هم باشیم. بر همین اساس، در برهه کنونی که بسیاری از مردم با مشکلاتی مواجه هستند، تصمیم گرفتیم دو دستگاه آپارتمان خود را به نیت اشتغال‌زایی جوانان، آموزش، درمان و کمک به مناطق محروم وقف کنیم. البته این وقف برای مردم این سرزمین که تمام قد پای انقلاب ایستاده‌اند، بسیار اندک است.

 

مفتح با بیان اینکه برخی معتقدند که برای وقف کردن باید ثروت زیادی داشته باشیم، می‌گوید: اصلا برای وقف نیازی به ثروت زیاد نیست. بلکه می‌توان با خرید یک کتاب و اهدای آن فرهنگ وقف را ترویج کرد. ما برای این انقلاب خون‌های زیادی دادیم و شهدایی تقدیم کردیم. بنابراین برای حفظ آن هم باید کمک کنیم و علاوه بر حمایت یکدیگر، به فکر نیازمندان باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه من وضعیت شهرهای جنوبی و اهمیت اشتغالزایی در شهرهای جنوبی کشور را از رسانه ملی دیدم، می‌افزاید: در بسیاری از مناطق محروم حتی با پنج میلیون تومان می‌توان کسب و کاری راه‌اندازی کرد تا زندگی بچرخد. امیدوارم با این وقف بانوان هم وارد چرخه تولید شوند و به تولید و معیشت کمک کنند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۲۰۹
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha