حرم-حضرت زینب
به گزارش تهران پرس، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به مذاکرات انجام گرفته مسئولان سازمان حج با طرف سوری توافقات لازم به انجام رسیده اما مراحل کارشناسی برای نحوه اعزام، جابجایی و نحوه اقامت زائران اعزامی در دست بررسی است.

 

وی با بیان اینکه میزان هزینه برای زائران نیز از دیگر مسائلی است که در حال بررسی آن هستیم، افزود: براساس پیش بینی های انجام گرفته، قرار است سالانه حدود یکصد هزار زائر برای زیارت به سوریه اعزام شود.

 

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی سیاست های سازمان فعال کردن دفاتر زیارتی در عرصه تصدی گری است، تصریح کرد: براساس پیش بینی های در حال انجام، بسته های در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی در قالب سه، چهار و هفت روز اقامت است.

 

وی درمورد سفر به عتبات عالیات در عراق نیز گفت: با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی از طرف عراق برای سفر به عتبات عالیات، با هماهنگی های لازم با مسئولان عراقی از چند روز گذشته اعزام زائران ایرانی از طریق هوایی به فرودگاه امام علی(ع) نجف و فرودگاه بین المللی بغداد آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های به انجام رسیده زائران ایرانی تنها برای برگشت می توانند غیر از سفر هوایی به صورت زمینی نیز وارد کشور شوند.

 

وی تصریح کرد: متقاضیان اعزام به عتبات عالیات باید به هنگام مراجعه به دفاتر زیارتی کارت دریافت واکسیناسیون (کرونا) را برای ارائه به این دفاتر به همراه داشته باشند تا پس از کنترل وضعیت ترزیق واکسن کرونا از طریق سیستم متصل به شبکه بهداشت اقدامات اولیه اعزام به انجام رسد.

 

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت هفتگی حدود ۵۰۰ زائر به عتبات عالیات اعزام خواهد شد، گفت: حداقل و حداکثر قیمت تعیین شده برای این سفر زیارتی به عراق با درخواست متقاضی بنا به نوع سرویس دهی از سوی کاروان از ۶ تا ۹.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۱۲۸
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha