۱۲۰


به گزارش تهران پرس، سردار عباس مطهری، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج در گفت و گو با شبکه های مردم نهاد راهیان نور، با اشاره به ابلاغ سرلشکرباقری مبنی بر برگزاری اردوهای راهیان نور با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: طی برگزاری جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در طول هفته گذشته در استان خوزستان، هیئت کارشناسی جهت بررسی زیرساخت ها و همچنین آماده سازی یادمان ها و اردوگاه های راهیان نور جهت میزبانی از زائران راهیان نور تشکیل شده است و در حال حاضر استان های سراسر کشور آمادگی لازم جهت برگزاری اردوهای راهیان نور را دارند.

 

وی ادامه داد: ستاد مرکزی راهیان نور در خصوص آماده سازی یادمان های دفاع مقدس اقدامات مورد نیاز را انجام می دهد و در حال حاضر می توان گفت که مناطق عملیاتی دفاع مقدس، آماده میزبانی از زائران و عاشقان شهدا هستند و شاهد برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

 

سردار مطهری با بیان اینکه برخی استان ها، برگزاری اردوهای راهیان نور را آغاز نموده اند، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری اردوهای راهیان نور در شهرهایی که در وضعیت خوبی از نظر بیماری کرونا قرار دارند، جزو اولویت های ما محسوب می شود.

 

مسئول سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: شرکت مسافربری جوان سیر ایثار هم آماده خدمت رسانی به زائران راهیان نور است و تلاش داریم که در نوروز ۱۴۰۱ شاهد برگزاری اردوهای راهیان نور عمومی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج کارکردهای متعددی در خدمت رسانی به مردم ایفا می کند، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در اردوهای راهیان نور همچون شبکه مردمی وارثون اهمیت زیادی دارد چرا که مردم می توانند هر سال باعث شور و حال مضاعف در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حاضرشوند و از سوی دیگر، فلسفه وجودی بسیج فقط در موضوع امنیت خلاصه نمی شود و کارکردهای فرهنگی بسیج همچون برگزاری اردوهای راهیان نور نیز جزو کارهای ماندگاری برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در میان مردم است.

 

سردار مطهری ادامه داد: باید باعث تقویت شبکه های مردمی همچون شبکه مردمی وارثون در برگزاری اردوهای راهیان نور شویم، چرا که مهمترین وظیفه مسئولان راهیان نور، بسترسازی و مهیا کردن شرایط برای برگزاری اردوهای راهیان نور است و همانطور که مردم داوطلبانه و با اشتیاق به زیارت حرم های مطهر قم و مشهد عزیمت می کنند، همین روند باید در اردوهای راهیان نور نیز پیاده سازی شود تا روز به روز شاهد حضور بیشتری از مردم در سرزمین های نور باشیم.

 

مسئول سازمان اردویی راهیان نورو گردشگری بسیج خاطرنشان کرد: مدارس برگرفته از بسته تربیتی توام با برنامه های آموزشی، محتوایی، تعلیم، تربیت، معلم، دانش آموز و... است و در زمان دوران دفاع مقدس هم شاهد حضور دانش آموزان به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای مقابله با رژیم بعث عراق بودیم و اکنون این حس و حال رفتن به سرزمین نور باید در مدارس نیز وجود داشته باشد تا شاهد برگزاری اردوهای راهیان نور مدرسه باشیم.

انتهای پیام/


کد خبر: ۱۴۱۴۷
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha