IMG-20211120-WA0016
به گزارش تهران پرس به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، روز پنج‌شنبه، ۲۷ آبان‌ماه، اولین گردهمایی مسؤولان کمیته‌های مینی‌فوتبال کشور با حضور افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، کریم مقدم، رئیس انجمن مینی‌فوتبال ایران، امیر یزدی، شهردار منطقه، معاونان شهرداری منطقه، رؤسای کمیته‌های مینی‌فوتبال استان‌های ایران و اصحاب رسانه در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

 

در این مراسم، نخست مقدم با یادآوری این مطلب که یک سال از شروع کار انجمن مینی‌فوتبال می‌گذرد، رشته مینی‌فوتبال را پایه فوتبال خواند و گفت: فدراسیون جهانی مینی‌فوتبال، فوتبال ۵ به ۵ تا ۸ به ۸ را زیرمجموعه خود قرار داد تا فرصتی برای کسانی که به دلیل ناتوانی‌های جسمی، توان حضور در فوتبال ۱۱ به ۱۱ را ندارند، فراهم شود.

وی از برگزاری مسابقات در این رشته در رده‌های نونهالان، جوانان و بزرگسالان در ۲۱ استان کشور خبر داد و افزود: اولین مسابقات منظم بانوان هم در تهران به همت شهرداری منطقه ۱۲ تهران برگزار می‌شود.

ملایی نیز ضمن ابراز گلایه‌مندی از کم‌تحرکی در جامعه ایران، هدف اصلی توسعه رشته مینی‌فوتبال را همگانی‌کردن ورزش در همه شهرستان‌‌های ایران بیان کرد و با تأکید بر افزایش نشاط اجتماعی در سیاست‌گذاری‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: بر اساس آمار فدراسیون پزشکی، پیش از کرونا تنها ۳ میلیون از جمعیت ۸۵ میلیونی کشورمان ورزش می‌کردند و این آمار ناامیدکننده است. با رشد رشته‌هایی نظیر مینی‌فوتبال، نشاط و امید به جامعه تزریق می‌شود و من از همه مردم می‌خواهم به این رشته نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از میزبانی شایسته منطقه ۱۲ و برگزاری شایان تقدیر مسابقات مینی‌فوتبال بانوان شهر تهران ابراز امیدواری کرد، این رشته بتواند با توجه به ظرفیت بالای آن در همه شهرهای کشور گسترش پیدا کند.

در پایان یزدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که می‌فرمایند «ورزش در همه امور جامعه کارگشاست»، گفت: تلاش ما بر این است که در منطقه ۱۲ با توجه به بافت اسلامی و تاریخی خود با استعانت از الگوهای جهانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار بزرگ دل‌ها، ضمن‌ گسترش فرهنگ ایثار و اخلاق برای بهبود وضعیت ورزش همگانی گام برداریم.

وی با اعلام حمایت شهرداری منطقه از تقویت رشته مینی‌فوتبال تأکید کرد: بدون شک، گسترش رشته‌های ورزشی تیمی نظیر فوتبال و مینی‌فوتبال که روح همدلی را میان شهروندان تقویت می‌کند، در تحقق شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» تأثیری به‌سزا خواهد داشت.

اولین نشست رؤسای کمیته‌های مینی‌فوتبال استان‌های سراسر کشور به دنبال برگزاری موفق اولین دوره لیگ مینی‌وتبال بانوان شهر تهران به میزبانی منطقه ١٢ در این منطقه برگزار شد و در پایان این مراسم از شهردار منطقه و مسؤولان برتر استان‌ها با اهدای هدایایی تقدیر گردید.
کد خبر: ۱۴۰۴۱
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha