۱۶۹۲۰۷۹۳۵
به گزارش تهران پرس، محمدامین توکلی‌زاده در چهارمین مراسم "قرار خدمت" در بررسی زیرساخت‌ها و رصد وضعیت شهرداری منطقه سه به همراه شهردار و سایر معاونان و مدیران، در بازدید از خانه شاعران معاصر اظهارداشت: شهرداری خود را موظف می‌داند تا با کمک شعرا، ادیبان، اساتید حوزه ادبیات و نخبگان ادبی مناطق ۲۲گانه پایتخت، از ظرفیت شعر برای بهبود حال روحی و فرهنگی شهروندان، کلانشهر تهران و توسعه‌ فرهنگ انقلاب اسلامی بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های ادبی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ادبیات گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، شهردار تهران اهمیت ویژه‌ای به حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی قائل است به طوری که مطابق تاکیدهای وی تمام مناطق و معاونت‌ها موظف هستند در زمینه توسعه‌ فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسترسازی و برنامه‌ریزی‌های لازم را مدنظر داشته باشند.

توکلی‌زاده با بیان اینکه شهردار تهران با توجه به اهمیت ادبیات و مسائل فرهنگی به تازگی مشاوری نیز در همین حوزه، استاد مرتضی امیری اسفندقه را همراه شهرداری کرده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تلاش است در روند توسعه‌ ادبیات و فرهنگ در مناطق ۲۲گانه اتفاق و تحول جدیدی در پایتخت رقم بخورد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درباره ماهیت و جایگاه ادبیات در فعالیت‌های فرهنگی پایتخت گفت: از تمام متخصصان این حوزه دعوت کرده‌ایم تا محافل ادبی و فرهنگی محلات و مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران با توان مضاعفی فعالیت کنند تا حال شهرمان با رنگ و بوی شعر و ادبیات عطرآگین شود.

توکلی‌زاده در ادامه این بازدید با بررسی دقیق ساختمان خانه شاعران معاصر، پیگیری‌های لازم به منظور فعال شدن سالن آمفی تئاتر و دیگر سالن‌های قابل بهره‌برداری این مجموعه در کمترین زمان ممکن برای برگزاری محافل ادبی را در دستور کار قرار داد.

همچنین توکلی‌زاده ایجاد فضای مفرح با برگزاری فعالیت‌های فرهنگی برای جانبازان، استفاده از امکان تفریحی، ورزشی و استخر و همکاری خانه‌های سلامت شهرداری تهران و پشتیبانی مسائل فرهنگی برای بیمارستان جانبازان شهیدصدر را در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار داد.

تبدیل منطقه ۳ به قطب فرهنگ ملل

در ادامه مراسم "قرار خدمت" منطقه ۳ پایتخت، سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: رویکرد فرهنگی شهرداری این است که تمام مناطق تهران، مبتنی بر ظرفیت‌های محلی، یک هویت را به خود اختصاص دهند.

محمدحسن جعفرزاده با تاکید بر اینکه با شکل‌گیری هویت، جریان‌سازی براساس رقابتی بین نهادهای ذی ربط شکل می‌گیرد، افزود: با هویت‌بخشی مبتنی بر ظرفیت محلات زمینه پیشرفت مناطق از منظر هویت فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هویت شاخص منطقه ۱۴ "دارالمومنین" بودن این منطقه و هویت منطقه ۱۶ نیز "دیار نشاط و سلامت" است، اظهارداشت: از دلایل انتخاب این هویت‌های شاخص، بالا بودن ظرفیت‌های این مناطق از ابعاد مختلف است به طور مثال منطقه ۱۶ به دلیل بالابودن ظرفیت‌های ورزشی و سرانه‌ امکانات ورزشی و وجود پیشکسوتان و قهرمانان به نام منطقه‌ای ورزشی در تهران شناخته می‌شود.

جعفرزاده در بازدید از زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ تهران گفت: این منطقه از ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگی و بین‌الملل برخوردار است به طوری که با هویت شاخص فرهنگ ملل شناخته می‌شود.

انتهای پیام؛

 

 
کد خبر: ۱۳۹۸۸
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha